درخواست برای اعلام هشدار درباره مظنون‌های قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی

11:56 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۰۵۱
پلیس مالزی از اینترپل در خواست کرده تا درباره چهار مظنون تبعه کره شمالی که متهم به ارتباط با قتل «کیم جونگ-نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی بوده و از مالزی فرار کرده‌اند، اعلام هشدار نماید.
درخواست پلیس مالزی از اینترپل برای پیگیری مظنون‌های قتل برادر رهبر کره شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل ، پلیس مالزی از اینترپل در خواست کرده تا درباره چهار مظنون تبعه کره شمالی که متهم به ارتباط با قتل «کیم جونگ-نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی بوده و از مالزی فرار کرده‌اند، اعلام هشدار نماید. 

«خالد ابوبکر» رئیس پلیس مالزی ضمن اعلام خبر این گفته است: هیچ برنامه‌ای مبنی بر فرستادن مأمورین به «ماکائو» و گرفتن نمونه «D.N.A» از اعضای خانواده وی وجود ندارد.

خانواده کیم جونگ نام در ماکائو هستند و زمانی‌که وی قصد سفر به ماکائو را داشت در فرودگاه کوالالامپور به قتل رسید.

پلیس مالزی به طور مستقیم کره شمالی را عامل این قتل معرفی نکرده اما به دنبال 4 تبعه این کشور است که متهم به ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی بوده و در روز قتل کیم جونگ نام، از مالزی خارج شده‌اند.

کره شمالی نیز تحقیقات پلیس مالزی در راستای این پرونده را پر از تناقض عنوان کرده و اعلام کرده است که تحقیقات پلیس مالزی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.

پلیس مالزی پیش از این چهار نفر دیگر را نیز به اتهام ارتباط با این پرونده دستگیر کرده که در میان آنها یک زن با پاسپورت ویتنام  نیز وجود دارد.

کیم جونگ نام روز دوشنبه گذشته در حالی که قصد سفر به ماکائو را داشت، در فرودگاه کوالالامپور به قتل رسید.

مقامات آمریکا و کره جنوبی نیز  ادعا می‌کنند که وی به وسیله عواملی از سوی کره شمالی به قتل رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *