مسئولان ایران و جهان اسلام از قزوین برای احداث موزه الگوبرداری کنند

1:20 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۹۹۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار قزوین گفت: با اقدامات مؤثر می‌توان قزوین را به عنوان پایلوت گردشگری کشور معرفی کرد تا هم مسؤولان ایران و هم جهان اسلام از قزوین برای احداث موزه الگوبرداری کنند.
به گزارش گروه سیاسی ، در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه احداث موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین در دفتر استاندار برگزار شد، این تفاهم‌نامه فی‌مابین استاندار قزوین و معاون وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

بعد از اتمام جلسه، در محله دیمج با رونمایی از سنگ بنای موزه تاریخ تمدن اسلامی عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

استاندار قزوین در این مراسم اظهار داشت: مسؤولان استان قزوین و تمام مردم باید دست در دست یکدیگر داده و متحد شوند تا با افتتاح پروژه احداث موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین گام بلندی برای پایلوت شدن این شهر در زمینه گردشگری برداشته شود.

فریدون همتی افزود: باید با اقدامات مؤثر بتوان قزوین را به عنوان پایلوت گردشگری کشور معرفی کرد تا هم مسؤولان ایران و هم جهان اسلام از قزوین برای احداث موزه الگوبرداری کنند.

وی عنوان کرد: این پروژه انگیزه بسیاری برای سرعت بخشیدن به این مهم را به مسؤولان مربوطه می‌دهد تا علاوه بر مردم محله‌های دیمج و سردار مردم قزوین بتوانند از منافع این پروژه استفاده کنند.

لازم به ذکر است، حمام حاج میرحسن، خانه خطیبی، خانه زینعلی، خانه اسدی، مسجد مدرسه صالحیه، خانه رضایی، خانه میریانزاده، آب‌انبار سردار، مقبره سلطان سید محمد(ع)، مسجد مدرسه سردار و موزه تاریخ تمدن جهان اسلام 11 اثر بوده که این پروژه بزرگ را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رئیس هیأت امنای موزه تاریخ تمدن اسلامی قزوین، شهردار قزوین، معاونان استاندار قزوین، رئیس شورای شهر قزوین و تعدادی از مدیران این استان حضور داشتند و این در حالی است که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این جلسه حضور نداشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *