اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنجشنبه برگزار می شود

17:36 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۴۴۴
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی روز پنجشنبه در سالن شهر آفتاب با حضور 3 هزار نفر از نمایندگان استان ها که منتخب 25 قشر هستند در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.
وحید دستجردی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری که عصر امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: اولین جلسه مجمع عمومی روز پنجشنبه در سالن شهر آفتاب با حضور 3 هزار نفر از نمایندگان استان ها که منتخب 25 قشر هستند در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: این 3 هزار نفر 31 نفر را به عنوان شورای مرکزی جبهه انقلاب اسلامی از طریق رای گیری بر می گزینند.

وی با بیان اینکه ما تاکنون از طریق سامانه با این 3 هزار نفر در ارتباط بوده ایم اظهار داشت: ما از آنها خواسته بودیم که کاندیدای خودشان را معرفی کنند و فردا رقم نهایی را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در جلسه روز پنجشنبه یک رای گیری برای شورای مرکزی و عصر هم یک رای گیری برای ریاست جمهوری داریم.

وحید دستجردی با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که تاریخ انتخابات ما یک کار بدنه به بالا داریم اظهار داشت: این بار سازوکار انتخاب شده سازو کار بالا به پایین است که هر یک از این 3 هزار نفر به 10 نفر رای می دهند و رای این 3 هزار نفر به صورت الکترونیکی شمارش می شود و 10 نفری که بیشترین میزان رای کسب کرده اند منتخب می شوند و در مراحل بعدی این 10 نفر به 5 نفر و سپس به یک نفر می رسند.

وی  گفت: همه تشکل های ارزشی و انقلابی که معتقد بودند که جبهه انقلاب به خاطر آن متولد شد از جبهه حمایت کردند که علما و شخصیت های سیاسی و برخی نمایندگان مجلس از آن دست بودند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه شخصیت های انقلاب از این جبهه حمایت کرده اند اظهار داشت: فقط یک نفر که آن شخص آقای جلیلی است تاکنون اعلام همراهی با جبهه نکرده است.

وحید دستجردی سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب را منطقی خواند و بیان داشت: در دوره های قبلی کسانی که برای معرفی کاندیدا تصمیم می گرفتند خودشان کاندیدا بودند.

وی با تاکید بر اینکه آن کسی که قرار است روز پنجشنبه منتخب شود خودش نباید برای ریاست جمهوری کاندیدا شده باشد گفت: آقای حاجی بابایی هم که قبلا جزو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود اکنون که به عنوان کاندیدا مطرح شده از هیات موسس خارج شده است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: هیات موسس برای عضویت شورای مرکزی خود را در معرض رای قرار می دهد و اگر رای بیاورند هر 31 نفری که رای بیشتری داشته باشند عضو شورای مرکزی می شوند.


وحید دستجردی با بیان اینکه این جبهه یک تشکیلات دارای هدف است اظهار داشت: ماموریت آن رسیدگی به مسائل روز است که مهمترین آن مسئله انتخابات 96 است. 

وی با بیان اینکه کسانی که در جبهه شرکت می کنند باید تخصص های خاص هستند اظهار داشت: برخی از آنها در بخش های اجرایی سابقه دارند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جبهه باید در زمینه اقتصاد و رفع رکود و بیکاری برنامه داشته باشد اظهار داشت: این ها برنامه های جبهه نیست بلکه برنامه کاندیدا ها است.


وحید دستجردی الکترونیکی شدن را راهکار ویژه شفافیت خواند و بیان داشت: یک زمان شعار دولت، دولت الکترونیک بود ولی امروز متاسفانه سخنی از اتوماسیون و الکترونیکی شدن نمی بینیم.

وی  خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم در مسئله اقتصادی شفاف باشیم و باید الکترونیکی شویم و کاندیداهایی که قرار است مورد رای گیری مجمع قرار بگیرند باید منتخب مجمع باشند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی اعلام کاندیداتوری یکی از نزدیکان رئیس جمهور سابق، گفت: وی تاکنون جزو منتخبین آن 3 هزار نفر نبوده است جز آقای جلیلی که خواسته ما این است که به ما بپیوندند.

وحید دستجردی با بیان اینکه 30 درصد اعضای مجمع از بانوان و 40 درصد جوانان هستند خاطرنشان کرد: هر چه به انتخابات نزدیک می شویم تنور آن داغ تر می شود.

وی بسیاری از مسائلی که مربوط به آسیب های اجتماعی است به خاطر ضعف در امور فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی هم به سهم خود در آسیب های اجتماعی اثر گذار هستند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: یکی از مهمترین کارها برای ما مسائل فرهنگی و هنری است.

وحید دستجردی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات نیز این تشکیلات حفظ خواهد شد بیان داشت: حفظ این تشکیلات سبب می شود تا به صورت یکپارچه در سراسر کشور حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر کسی که به عنوان کاندیدای نهایی توسط آن 3 هزار نفر منتخب می شوند باید دارای تیم باشد اظهار داشت: همان تیمی که معرفی می شود هم باید کنار کاندیدای ریاست جمهوری برنامه خود را ارائه دهد و ما در محدوده نیروهای مردمی نیاز به وحدت داریم چنانچه طی سال های گذشته دچار چند دستگی شده بودیم و سال ها این را احساس می کردیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تفاوت این جبهه را با تشکل هایی که پیش از این شکل گرفته بود در اعضای هیات موسس آن عنوان و تاکید کرد: اعضای هیات موسس برای خود کیسه ای ندوخته اند و ادعایی برای کاندیدا شدن ندارند.

وحید دستجردی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس جبهه تهمت های زیادی را به ما زدند اظهار داشت: ولی هیچ گاه کسی ندید که از سوی اعضای این جبهه به این تهمت ها پاسخ داده شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *