رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوسیدگی دندان را با این روش تجربه کنید

18:20 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۷۸۷۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف قندها و شیرینی ها در کودکان و در هر سنی می تواند مشکل ساز شود، وقتی مقدار قند در غذا را زیاد می کنید؛ این مساله باعث می شود مقدار انرژی دریافتی، افزایش پیدا کند و همچنین باعث بروز پوسیدگی در دندان اشخاص میشود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،پوسیدگی دندان بیماری عفونی قابل انتقالی است که با فعالیت میکروبها در سطح دندان آغاز می‌شود و در ساختمان آن پیشرفت می‌کند. برای ایجاد پوسیدگی، مواد قندی هم باید در دسترس میکروبها باشند تا عامل خراب کننده ساختمان معدنی، یعنی اسید تولید گردد. در واقع پوسیدگی دندان تخریب بافتهای سخت دندان است. پوسیدگی تمام سطوح دندان را یکسان مبتلا نمی‌کند. بلکه بعضی از سطوح دندانها به علت وضعیت خاصی که دارند بیشتر دچار پوسیدگی می‌شوند.
 
پوسیدگی دندان
 
فرزاد شید فر، استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره توضیح داد: مصرف قندها و شیرینی ها در کودکان و در هر سنی می تواند مشکل ساز شود، وقتی مقدار قند در غذا را زیاد می کنید؛ این مساله باعث می شود مقدار انرژی دریافتی، افزایش پیدا کند و خطرهای ناشی از چاقی افزایش داشته باشد و همچنین باعث بروز پوسیدگی در دندان اشخاص میشود.
 
وی همچنین درباره مضرات دیگر مصرف بی اندازه قند و شیرینی، تصریح کرد: با مصرف زیاد مواد قندی، مقدار زیادی انرژی وارد بدن فرد می شود و دریافت مواد غذایی مناسب از جمله انواع میوه، سبزی، شیر، پنیر، دوغ و ماست  توسط فرد کنار گذاشته شده و کمبود مواد مغذی مثل کلسیم، سایر پروتئین های مناسب و ویتامین ها روی خواهد داد.

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران بر کنترل مصرف غذای شیرین در رده سنی کودکان تاکید کرد و ادامه داد: چه در مدارس، چه در مهدهای کودک باید به جای مصرف انواع کیک ها، شیرینی جات، شکلات و آبنبات ها از ساندویچ های خانگی، دوغ ، میوه و سبزیجات استفاده شود تا به حفظ تعادل وزن فرد و تنظیم فعالیت اندام ها و بهینه سازی عملکرد وی کمک کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *