نباید از ساخت پهپاد توسط یمنی‌ها متعجب شویم/مردم یمن به "کوشا بودن در یادگیری علم" شهره هستند

12:10 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۴۳۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: مردم یمن مردمی هستند که در میان سایر ملت ها و حتی خود اعراب، به متمدن بودن، هوشیار بودن، ممارست داشتن و کوشا بودن در یادگیری علم، زبانزد هستند و به همین خاطر نباید از ساخت پهپاد توسط آنها چندان متعجب شویم.
قنادباشی
-گروه سیاسی:روز گذشته عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن در یک سخنرانی اعلام کرد که "کار ساخت پهپاد آغاز شده است و مسیر پیشرفت را بخوبی طی میکند و بزودی نتیجه خواهد داد".

در همین راستا جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: در یمن سه رکن اصلی و اساسی وجود دارد که عامل محرک آنها برای ساخت سلاح های پیشرفته نظیر موشک و پهپاد محسوب می شود؛ "انگیزه" ، "استعداد" و "محصور بودن" این سه عامل محرک هستند.

وی افزود: 27 میلیون مردم یمن طی نزدیک به دو سال گذشته، در میان سکوت کر کننده سازمانهای بین المللی، مورد حملات هوایی ناجوانمردانه و ددمنشانه سعودی ها بودند؛ این 27 میلیون نفر امروز به این نتیجه رسیده اند که جز با اتکا به توان درونی‌شان نمی توانند در برابر مشکلات بایستند.

قنادباشی تاکید کرد: یمنی ها می دانند که قدرت های غربی و سازمان های بین المللی پشت آنها نیستند؛ آنها نیک می دانند نباید هیچ امیدی به اغیار داشته باشند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: از سوی دیگر مردم یمن مردمی هستند که در میان سایر ملت ها و حتی خود اعراب، به متمدن بودن، هوشیار بودن، ممارست داشتن و کوشا بودن در یادگیری علم، زبانزد هستند؛ به همین خاطر نباید از ساخت پهپاد توسط آنها چندان متعجب شویم.

وی با بیان اینکه ارتباط یمنی ها با جهان خارج بسته شده و آنها محاصره هستند تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و سعودی ها در دریا روبروی یمنی ها هستند؛ عمان و عربستان سعودی هم به عنوان کشورهایی که با یمن مرز مشترک دارند، اجازه دستیابی یمنی ها به هیچ امکاناتی را نمی دهند.

قنادباشی در پایان با بیا اینکه حیات مردم یمن بستگی به پیشرفت های آنها در عرصه های مختلف علی الخصوص عرصه دفاعی و نظامی دارد گفت: اگر همین روند فعلی باقی بماند قطعا آنها پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه نظامی خواهند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *