سفیر ایران بر حفظ فضای صمیمانه در روابط باکو و تهران تاکید کرد

18:10 - 22 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۹۴۵
دسته بندی: سیاست
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان بر ضرورت حفظ فضای صمیمانه در روابط دو کشور و توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.
سفیر ایران در آذربایجان
به گزارش گروه سیاسی ، جواد جهانگیرزاده در نشست خبری به مناسبت جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه بی نظیر است و هفت دیدار روسای جمهوری دو کشور در سه سال اخیر بیانگر این واقعیت است. 

جهانگیرزاده با اشاره به این که ایران و جمهوری آذربایجان علاقمند بر توسعه روابط فیمابین در حوزه های مختلف هستند؛ گفت: طرح های مشترک اقتصادی در دست اجرا نشانگر وجود ظرفیت های بزرگ همکاری در حوزه های اقتصادی می باشد. 

وی با اشاره به این که ساخت خط ریلی آستارای جمهوری آذربایجان و آستارای ایران که خطوط آهن دو کشور را به یکدیگر اتصال می کند، در مرحله نهایی قرار دارد ، ابراز امیدواری کرد این پروژه در سفر آینده نزدیک الهام علی اف به ایران با حضور روسای جمهوری دو کشور افتتاح شود. 

سفیر کشورمان طرح های مشترک در دست اجرای ساخت کارخانه خودروسازی در شهر نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو و نیز کارخانه داروسازی در باکو را از جمله همکاری های اقتصادی ثمربخش دو کشور عنوان کرد. 

به گفته جواد جهانگیرزاده، کارخانه مشترک داروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو نه تنها نیازهای این کشور بلکه کل منطقه به اقلام مختلف دارو را تامین خواهد کرد. 

وی گفت: حجم گردش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در سال 2016 میلادی 60 درصد در مقایسه با یک سال قبل افزایش یافته و تلاش خواهیم کرد این رقم در سال جاری میلادی افزایش قابل توجه داشته باشد. 

سفیر ایران همچنین سفرهای متقابل مقامات بلندپایه ایران و جمهوری آذربایجان برای روابط فیمابین را مهم توصیف کرد و گفت: بر این مبنا وزیر دادگستری و رییس بانک مرکزی کشورمان در آینده نزدیک به باکو سفر می کنند و نیز وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از ایران دیدار خواهد کرد. 

سفیر کشورمان همچنین خاطرنشان کرد، تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط و همکاری ایران و جمهوری آذربایجان وظیفه هر کس به خصوص نمایندگان محافل رسانه ای می باشد و این مهم همچنین برای برقراری صلح و ثبات منطقه از اهمیت خاص برخوردار است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *