سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد

16:01 - 20 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۵۰۶
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند هم افزایی تلاشهای همه جانبه دولتهای منطقه و جامعه جهانی است.
بهرام قاسمی
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی حادثه تروریستی اخیر در مقابل دادگاه عالی افغانستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه این کشور شد را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امو رخارجه ضمن ابراز همدردی با دولت افغانستان و خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی، اظهار داشت: تروریسم مهمترین معضل امنیتی منطقه و جهان است که صلح و امنیت کشورها و ملت‌ها را بدون هیچگونه استثنایی هدف قرار داده و مبارزه با آن، هم‌افزایی تلاش‌ها و کوشش‌های همه‌جانبه تمامی دولت‌های منطقه و جامعه جهانی را طلب می کند.

بعد از ظهر روز گذشته -سه شنبه- یک مهاجم انتحاری در حالی که جلیقه حاوی مواد منفجره با خود داشت، هنگام خروج کارکنان دادگاه عالی افغانستان خود را در ورودی این دادگاه رساند و خود را در بین کارمندان و عابرین منفجر کرد. 

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان تلفات حمله انتحاری کابل در مقابل در ورودی دادگاه عالی این کشور را 19 کشته و 41 زخمی اعلام کرد.

3 سال پیش نیز مهاجم انتحاری دادگاه عالی را هدف حمله انتحاری قرار داد که در آن 10 تن کشته و 40 تن دیگر زخمی شده بودند.

اگر چه تاکنون مسئولیت این حمله را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیشتر گروه طالبان هشدار داده بودند که اگر دادگاه ها به محاکمه افراد این گروه ادامه دهند، آنان را هدف قرار خواهند داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *