۹۰ درصد موانع رسمی شدن "مرز سیران‌بند بانه" برطرف شد

5:45 - 21 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۴۶۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار کردستان با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته شده با طرف عراقی درباره حل مشکلات مرز سیران‌بند بانه و رسمی شدن آن، گفت: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد از مشکلات تردد مسافر از مرز سیران‌بند بانه حل شده است.
عبدالمحمدزاهدیبه گزارش گروه سیاسی ، عبدالمحمد زاهدی در مراسم نمادین توزیع کارت‌های حاصل از فروش نفت در روستای "خوری‌آباد" شهرستان بانه که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس، مسئولان استان و شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با رشادت مردم ایران و رهبری حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و توانست نظام سلطه 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون و یک نظام اسلامی را که خواسته قاطبه مردم بود جایگزین آن کند.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران در طول عمر 38 ساله آن گفت: با وجود همه توطئه‌ها و کارشکنی‌هایی که از سوی دشمنان داخلی و خارجی ‌علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت اما بازهم شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به سابقه مردم کرد در مرزبانی از مرزهای کشور تصریح کرد: مرزبانی از مرزهای ایران یکی از افتخارات مردم کرد در طول تاریخ بوده و در دوران دفاع مقدس نیز همچنان از این افتخار به خوبی پاسداری کردند.

وی وجود مرزها را در تمام کشورهای جهان تهدید و فرصت برای آن کشورها دانست و گفت: خوشبختانه در کشور ایران با توجه به آگاهی و بصیرت مردم بیشتر و با دید فرصت به مرزها نگاه می‌شود.

زاهدی با ابراز تاسف از حوادث اخیری که برای کولبران در شهرهای مرزی رخ داد افزود: ما از این وضعیت بسیار متاثر هستیم و برای اینکه دیگر چنین اتفاقات تلخی برای این عزیزان رخ ندهد طرح ساماندهی مبادلات مرزی را در اولویت داریم.

وی اظهار کرد: با ساماندهی معابر مرزی هم می‌خواهیم وجه مناسب‌تری به مبادلات مرزی بدهیم و هم از طرفی خطرات ناشی از کار در بازارچه‌های مرزی که افراد را تهدید می‌کند را نیز کاهش دهیم.

استاندار کردستان با اشاره به وضعیت بازارچه رسمی سیران‌بند بانه گفت: مرز سیران‌بند بانه  از سال‌ها پیش از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و اوایل امسال نیز رسمیت این مرز با حضور آسو فریدون استاندار کردستان عراق اعلام شد اما در حال حاضر مشکل از طرف دولت عراق است.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته شده با طرف عراقی گفت: خوشبختانه بیش از 90 درصد از مشکلات تردد مسافر از مرز سیران‌بند بانه حل شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *