فشارها بر دولت آمریکا برای انتشار جزئیات توافق هسته‎ای افزایش یافته است

11:06 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۸۱۹
پایگاه شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی نوشت: این احتمال وجود دارد که از دولت آمریکا خواسته شود تا جزئیات توافق هسته‌ای با ایران را آشکار کند.
توافق هسته‌ای
به گزارش گروه بین‌الملل ،پایگاه شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی نوشت: این احتمال وجود دارد که از دولت دونالد ترامپ خواسته شود تا جزئیات توافق هسته‌ای با ایران را آشکار کند.

فاکس نیوز نوشت: پس از امضا شدن توافق هسته‌ای با ایران اخباری در مورد جزئیات بیشتر این توافق شروع به انتشار کرد اما در حال حاضر که تنش میان ایران و آمریکا بییشتر شده است کاخ سفید می‌تواند جزئیات بیشتری از این توافق را آشکار کند.

در این گزارش نوشته شده است: «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت اوباما پیش از این اذعان کرده بود که اسناد میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران محرمانه است اما آمریکا از محتوای این اسناد آگاه است و طی گزارشی محرمانه این اطلاعات را در اختیار کنگره قرار خواهد داد، و بعد از آن نیز بسیاری از مقامات آمریکا تقاضا داشته‌اند که متن کامل توافق هسته‌ای با ایران باید آشکار شود.

این پایگاه خبری نوشت: یکی از توافق‌های جانبی پیرامون توافق هسته‌ای که ایران آن را بیان می‌کند این است که ایران می‌تواند موشک‌هایی تا برد 2 هزار کیلومتر نیز توسعه دهد؛ ایران می‌گوید که این اقدام مشروع است چرا که این موشک‌ها برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

فاکس نیوز در ادامه می‌نویسد: علاوه بر موشک‌های بالستیک توافق‌های جانبی دیگری نیز پیرامون توافق هسته‌ای با ایران وجود دارند.

این گزارش در ادامه افزود: «وال‌استریت ژورنال» پیش از این گزارش داده است که آمریکا 1.7 میلیارد دلار را در ازای آزادی چند گروگان آمریکایی به عنوان باج به ایران پرداخت کرده و نیز دولت اوباما تحریم‌های اعمال شده علیه «ایران ایر» را نیز لغو کرده است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: یکی دیگر از توافق‌های جانبی با ایران این است که لغو محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران که 15 سال بود به 10 سال تبدیل شده و نیز اجازه داده شده است که به جای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خود ایران نمونه‌ها را در پایگاه نظامی پارچین جمع‌‌آوری کند.










 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *