مصوبه خزانه داری آمریکا، ناقض قوانین حقوق بشری است

19:52 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۷۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس دهم، گفت: متأسفانه در میان نهادهایی که از سوی خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته، چند شرکت داروسازی نیز دیده می شود که قطعا این مسئله مغایر با قوانین حقوق بشری است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ ابوالفضل ابوترابی در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم تعدادی از افراد و نهادهای ایرانی به بهانه حمایت از تروریسم و آزمایش های موشکی، گفت: با اقدام اخیر آمریکا عملا فلسفه وجودی توافق هسته ای که همان لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران بوده، به زیر سوال رفته است و مصوبه مذکور قطعا نقض برجام محسوب می شود.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم ادعاهای مطروحه از سوی آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران بی پایه و اساس بوده و تحریم جدید جمهوری اسلامی به بهانه آزمایش موشکی مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

وی افزود: قطعا جمهوری اسلامی باید در برابر بدعهدی آمریکایی ها در اجرای برجام و تصویب تحریمهای جدید علیه ایران اقدامات متناسب را صورت دهد.

ابوترابی ادامه داد: در شرایط کنونی یک تقسیم کار میان آمریکا و اروپا درباره برجام و ایران صورت گرفته، به طوری که اروپا سیاست های تشویقی را دنبال می کند و هویج را در دست دارد و آمریکایی ها نقش بازدارنده را داشته و چماق را در دست دارد، اما در واقعیت اروپا هیچ اقدام مثبتی در این حوزه انجام نمی دهد و در عوض ایالات متحده مدام به دنبال اقدامات ضد ایرانی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه مصوبه اخیر خزانه داری آمریکا مغایر با قوانین بین المللی و حقوق بشری است، گفت: متأسفانه در میان نهادهایی که از سوی خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته، چندین شرکت داروسازی نیز دیده می شود، که این نشان می دهد که آمریکایی ها بار دیگر جان و سلامت مردم ایران را هدف گرفته اند، که قطعا این مسئله مغایر با قوانین حقوق بشری است.

وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهای جدیدی علیه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ایران اعلام کرد.

روز گذشته رسانه‌های غربی گفته بودند که دولت دونالد ترامپ قصد دارد تحریمهای جدیدی علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی این کشور اعمال کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *