ترامپ به دنبال ایجاد منطقه امن برای تروریست هاست، نه آوارگان/ ترامپ گول عربستان را خورده است

10:48 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۵۹۲
دسته بندی: سیاست
شیخ الاسلام با اشاره به سخنان قبلی ترامپ مبنی براینکه برای رسیدن به پول دست به هر کاری می زند، گفت: ایجاد منطقه امن در سوریه جان شهروندان سوری را به خطر می اندازد و برای تروریست ها مکانی امن خواهد بود.
ترامپ به دنبال ایجاد منطقه امن برای تروریست هاست، نه آوارگان/ ترامپ گول عربستان را خورده است
حسین شیخ الاسلام در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه "ترامپ خودش قبلا گفته بود هدف او از انجام همه این کارها رسیدن به پول است و هر کسی به او پول بیشتری بدهد او هم هر کاری را برای او انجام می دهد"، اظهار داشت: اگر منطقه امن در سوریه ایجاد شود تخریب سوریه ادامه پیدا می کند و تروریست ها به امنیت کامل می رسند و جان شهروندان سوری به خطر می افتد.

مشاور وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه اوباما بعد از 6 سال جنایت در سوریه نتوانست به اهداف خود برسد تاکید کرد: ترامپ هم نخواهد توانست چنانچه در دوره اوباما افرادی مثل سارکوزی ، کامرون و شاه قبلی عربستان از اوباما حمایت می کردند.

شیخ الاسلام در ادامه ترامپ را فردی بی تجربه خواند که درحال گول خوردن از عربستان وامارات است.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه الان در دوره ترامپ هیچ یک از آن افرادی که از اوباما حمایت می کردند، در این دوره حضور ندارند، خاطر نشان کرد: الان دیگر امیر قبلی قطر نیست که پشتیبان رئیس جمهور آمریکا باشد وهمه اینها رفته اند در حالی که حکومت سوریه سر جای خودش هست و ترامپ هم در حال انجام همان اشتباه اوباما است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام ترامپ تکرار همان اشتباه اوباما است، بیان داشت: اقدام او دخالت در امور داخلی سوریه است و اینکه می گوید می خواهد در آنجا منطقه امن ایجاد کند، به او هیچ ربطی ندارد که برای سوریه تصمیم بگیرد و بلاشک این اقدام به شکست خواهد انجامید.

شیخ الاسلام با بیان اینکه قبل از ترامپ اوباما برخلاف همه موازین بین المللی در امور سوریه دخالت کرد،‌ یادآور شد: او تلاش زیادی کرد که حکومت جدیدی در سوریه برقرار کند و حکومت ساقط کند اما موفق نشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *