مردم به صورت خودجوش ارزش های دفاع مقدس را حفظ کرده اند

22:30 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۳۸۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تبیین و اشاعه فرهنگ های انسان سازی چون ایثار، شهادت، ازخود گذشتگی، فداکاری و رشادت از وظایف، سیاست ها و شاکله اصلی این بنیاد است هر چند مردم به صورخودجوش این شاخصه ها را حفظ و به نسل جدید منتقل کرده اند.
جانشین بنیاد حفظ آثار
به گزارش گروه سیاسی ، امیر سرتیپ محمد فهمیده قاسم ‌زاده روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون که در آستانه 40 سالگی قرار گرفته است، فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته که یکی از مهمترین این موارد دفاع مقدس است.

وی افزود: در رویداد جنگ تحمیلی که همان سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و با توطئه استکبار جهانی و با هدف از بین بردن نظام نوپای اسلامی بر ایران تحمیل شد با اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح، مردم، مسئولان و از همه مهمتر هدایت های مدبرانه و تاکتیکی امام راحل با شکست دشمنان به پایان رسید.

امیر سرتیپ فهمیده قاسم زاده یادآور شد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخلاف خواسته بسیاری از مسئولان که خواستار انحلال ارتش بودند، این قوه نظامی را با استفاده از جوانان متعهد و مومن از نو سر و سامان بخشیدند و ارتش را اسلامی و از آن حمایت کردند و سپس دستور تشکیل سپاه و بعد از آن بسیج را دادند که در کنار ارتش از کیان جمهوری اسلامی در برابر تهدید ها حفاظت کنند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) نیروهای مسلح را به گونه ای نظم و سامان بخشیدند که این نیروها از بطن مردم و متشکل از نیروهای مردمی و متعهد و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی و گوش به فرمان رهبری باشند و هم اکنون نیز نیروهای مسلح ضمن برخورداری از حمایت های مردمی با جان و دل از فرامین رهبری اطاعت می کنند و حاصل این یکپارچگی نیروهای مسلح امنیت پایدار ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رویداد عظیم دفاع مقدس را باید به عنوان یک دستاورد بزرگ و موفقیت مثال زدنی در بین مردم و به ویژه نسل های جدید که آشنایی مستقیم با دفاع مقدس نداشته اند با برنامه های منسجم و مداوم اشاعه داد.

وی معرفی و اشاعه خاطرات و فرهنگ دفاع مقدس را مسئولیت اقشار مختلف مردم، کهنه سربازان، مسئولان ونیروهای مسلح دانست و اضافه کرد: فعالیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در همین راستا است.

در این آیین که با حضور محمدرضا مروارید استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام برگزار شد از تلاش ها و خدمات سرهنگ جعفر منتظری قدردانی و محمدرضا شرف بیانی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام معرفی و منصوب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *