خطوط هوایی کره شمالی با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‎شوند

14:08 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۹۳۸
سازمان ملل ضمن اشاره به آزمایش‌های موشکی کره شمالی اعلام کرد که خطوط هواپیمایی این کشور با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد.
کره شمالی
به گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان ملل طی بیانیه ای ضمن اشاره به آزمایش‌های موشکی کره شمالی اعلام کرد که خطوط هواپیمایی این کشور با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است که خطوط هواپیمایی کره شمالی در حال حاضر با عواقب تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل روبه‌رو هستند و این امر در حالی اتفاق می‌افتد که کشورهای خواهان ممنوعیت و تحریم جت‌های تجاری کره شمالی در حال افزایش هستند.

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل منتشر شده است در پی تصویب قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل در راستای تحریم شدید کره شمالی، در حال حاضر دولت مالزی نیز هواپیمایی «ایر کریو» کره شمالی را از انجام هرگونه فرود یا پرواز در فرودگاه‌های این کشور ممنوع کرده است.

نماینده مالزی در سازمان ملل گفته است که بر اساس دستورالعمل کمیسیون حمل و نقل هوایی مالزی هواپیماهای کره شمالی حق فرود و یا پرواز از فرودگاه‌های مالزی را ندارند.

قبل از مالزی برخی از کشورها نیز ورود هواپیماهای ایر کوریو به حریم هوایی خود را ممنوع کرده‌اند.

قطعنامه 2270 شورای امنیت که بعد از چهارمین آزمایش موشکی کره شمالی در ماه ژانویه سال 2016 تصویب شده است، از تمامی کشورها خواسته است تا از فرود آمدن یا پرواز کردن هواپیماهایی که پرچم کره شمالی بر روی آنها قرار دارد، در قلمرو خود جلوگیری کنند.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *