سعودی های دانش استفاده از تجهیزات نظامی انگلیسی‌ها را ندارند/ پیروزی "حلب" قدرت نظامی ایران را به رخ جهان کشید

15:13 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۲۶۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه انگلیسی ها از طریق فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعی دارند قدرت نظامی این کشور را در مقابل ایران علم کنند، به کمبود دانش سعودی ها در خصوص استفاده از این تجهیزات نظامی اشاره کرد.
امیر نامی
امیر محمد حسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد به تدریج حضور آمریکایی ها در منطقه ما کمتر شود و عمده توجهشان به سمت شرق برود اظهار کرد: به جای آمریکا، امروز انگلیسی ها سعی دارند حضورشان در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس را پررنگ تر از گذشته کنند؛ آنها در تلاش هستند پایگاهی نظامی در بحرین برای خودشان ایجاد کنند و رفته رفته حضورشان در منطقه را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه انگلیسی ها هر کجا بودند مرکز فتنه بودند تصریح کرد: آنها هنوز هم که هنوز است استراتزی "تفرقه بینداز و حکومت کن" را دنبال می کنند.

امیر نامی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز شرایط بسیار ایده آلی دارند اظهار داشت: به جرات می توانیم بگوییم که امروز ایران قدرت برتر منطقه غرب آسیاست و این نکته ای است که همگان به آن اذعان دارند؛ ما در آینده ای نزدیک حتی می توانیم به یک قدرت مطرح جهانی در حوزه نظامی تبدیل شویم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه انگلیسی ها از طریق فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعی دارند قدرت نظامی این کشور را در مقابل ایران علم کنند و به نوعی در راه هموار اقتدار نیروهای مسلح ایران در منطقه سنگ اندازی کنند، به کمبود دانش سعودی ها در خصوص استفاده از این تجهیزات نظامی اشاره کرد و گفت: اگر هم تجهیزاتی از سوی انگلیسی ها در اختیار نظامیان سعودی قرار می گیرد، این تجهیزات توسط نیروهای عربستانی استفاده نمی شود بلکه خود انگلیسی ها افسار این تجهیزات را به دست می گیرند.

وی در ادامه با اشاره به بازتاب قدرت نظامی ایران در جهان گفت: با پیروزی بسیار ارزشمندی که در حلب سوریه توسط جبهه مقاومت حاصل شد، مستکبران به قدرت نظامی راهبردی جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر نامی در پایان با بیان اینکه جایگاه ولایت چندین و چند بار در سالیان گذشته سایه جنگ را از سر کشور برداشته است خاطرنشان کرد: اگر تدابیر فرمانده معظم کل قوا در منطقه و برای جبهه مقاومت نبود امروز مشخص نبود استکبار و صهیونیسم جهانی چه نقشه های شومی  را درباره جمهوری اسلامی ایران در سر داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *