همدلی و همزبانی مردم و مسئولان نتایج ارزنده برجام را آشکارتر خواهدکرد

2:35 - 21 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۵۰۰
دسته بندی: سیاست
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به توسعه روابط خارجی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای برجام، گفت: برجام با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان به نتایج ارزنده تری دست پیدا خواهد کرد.
رحیم پوربه گزارش گروه سیاسی ، ابراهیم رحیم پور در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان البرز که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به توسعه روابط خارجی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای برجام، گفت: برجام با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان به نتایج ارزنده تری دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برجام برنامه جامعی بود که به نتیجه رسید و اکنون نیز در صحنه های بین المللی اقدامات قابل توجهی در حال شکل گیری است. 

وی با اشاره به محدودیت اطلاعات در خصوص توانمندی های استان های کشور در زمینه های مختلف، افزود: ضرورت دارد اقدامات بنیانی و راهبردی برای هموار شدن مسیر توسعه صادرات صورت گیرد. 

وی ادامه داد: البرز موقعیت ویژه ای با 12 میلیون مشتری در پایتخت دارد، از این رو می تواند در بازار داخلی نیز بسیار توانمند باشد، از سوئی نیز در امر صادرات به خارج از مرزها موفق عمل کرده است. 

رحیم پور گفت: 3 فرودگاه بزرگ در کنار البرز قرار دارد که دارای ظرفیت های بسیار بالایی محسوب می شود. 

وی به ارتباط تجاری ایران با روسیه اشاره کرد و افزود: ایران در خصوص صادرات به روسیه با توجه به بستری که فراهم است، بسیار ضعیف عمل کرده، از این رو باید درصدد تقویت توانمندی های داخلی باشیم. 

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: در داخل کشور باید بستر مناسبی برای برقراری ارتباطات تجاری با سایر کشورها فراهم شود، چرا که اگر تحریم ها نیز به کل برداشته شود در داخل موانعی وجود دارد. 

وی با اشاره به پیش شرط واردات کالا به ایران نیز گفت: در این زمینه در 3 قلم برای سفرا دستورالعمل شده، انتقال تکنولوژی و واردات کالاهای اساسی و همکاری های مشترک برای رسیدن به بازارهای خارجی است. 

رحیم پور افزود: در خصوص اوکراین بر این باور هستیم که اگر البرز خوب عمل کند، از سوی وزارتخانه اجازه رقابت استان های دیگر با البرز را صادر نمی کنیم، چراکه ممکن است تخریب همراه داشته باشد. 

وی گفت: آماری که از نمایشگاه البرز در اوکراین وجود دارد، قابل قبول است و برای آغاز همکاری ها خوب است. 

این مسئول با اشاره به معضل کمبود آب در کشور، افزود: با توجه به این امر درصدد تولید اقلامی با کمترین مصرف آب هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *