بازخوانی دستگیری کودکان در سرزمین یانکی ها/ ضربه شدید گریه یک کودک به امنیت ملی آمریکا!

18:47 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۴۰۸۹
دسته بندی: سیاست
در سال‌های اخیر، بارها و بارها کودکانی چند ساله، به جرم مضحک اقدام علیه امنیت ملی آمریکا دستگیر و بازداشت شده‌اند. موضوعی که شاید در هیچ کجای جهان سابقه نداشته باشد.
-گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش  دستگیری و بازداشت یک کودک پنج ساله ایرانی را مصداقی از حقوق بشر امریکایی برشمردند و افزودند: رحمت پروردگار بر امام بزرگوار که حقیقت امریکا را بارها و بارها در بیانات و نوشته‌هایشان گوشزد می‌کردند و اصرار داشتند که ملت و مسئولان با شناخت ماهیت دشمن، از اعتماد به شیطان بزرگ پرهیز کنند که امروز حقانیت حرفهای آن عزیز به عرش سفر کرده به روشنی در جلوی چشمان همگان است.

وقتی کودک پنج ساله، تهدیدی برای امنیت آمریکا تلقی می‌شود!

 وقتی کودک پنج ساله، تهدیدی برای امنیت آمریکا تلقی می‌شود!

علی‌رغم اینکه خبر بازداشت کودک پنج ساله‌ی ایرانی در فرودگاه شهر واشنگتن، در روزهای اخیر، بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشت، اما این ماجرا، فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود. در حقیقت، این اولین بار و آخرین باری نبود که چنین اتفاقی در آمریکا به‌وقوع پیوسته است.

وقتی کودک پنج ساله، تهدیدی برای امنیت آمریکا تلقی می‌شود!

 در سال‌های اخیر، بارها و بارها کودکانی چند ساله، به جرم مضحک اقدام علیه امنیت ملی آمریکا دستگیر و بازداشت شده‌اند. موضوعی که شاید در هیچ کجای جهان سابقه نداشته باشد.

در گزارش ذیل تنها به 4 مورد از این موارد اشاره می کنیم:

1-  در سال 2016 خبری در هافینگتون پست منتشر شد مبنی بر اینکه یک کودک در مدرسه فقط به این دلیل که در کلاس گریه می‌کرده بازداشت شده است! اثرات روانی این اقدام تا حدی بوده است که آن کودک، حالا بعد از گذشت دوسال، تازه به وضعیت عادی خود برگشته است. 

2- واشنگتن پست نیز در تاریخ 20 آوریل 2016 خبری منتشر کرد و در آن نوشت که کودکی شش ساله و چندین کودک دیگر توسط پلیس آمریکا دست‌بند زده شده و به‌وسیله‌ی آنها برده شده‌اند.

3- «سی.ان.ان» نیز در سال 2015 خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه یک پسر بچه‌ی 5 ساله، بعد از یک حادثه در مدرسه، توسط پلیس دست‌بند زده شده و در صندلی عقب ماشین پلیس قرار گرفته است.

4-در سال 2014 نیز ان.بی.سی نیویورک، از دست‌گیری یک کودک پنج ساله در مدرسه خبر داده بود.

در ماجرای اخیر نیز، پلیس آمریکا بر دست‌های کودک پنج‌ساله‌ی ایرانی دستبند می‌زند و از شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید بیان می‌کند: «فرض اینکه صرفا به دلیل سن و یا جنسیت کسانی، آنها تهدیدی نخواهند بود، گمراه‌کننده و اشتباه است.» وب سایت ایندیپندنت نیز در مطلبی با عنوان «کاخ سفید ادعا می‌کند پسر پنج ساله که برای ساعاتی در فرودگاه ایالات متحده بازداشت شده می‌توانسته یک تهدید امنیتی مطرح شود» نیز به همان سخن اسپایسر اشاره کرده و بیان می‌کند فیلم نشان می‌دهد مادر پسر، انتظار توأم با نگرانی در فرودگاه بین‌المللی دالس در واشنگتن دی سی برای فرزندش می‌کشد.

 همه‌ی اینها جلوه‌های جدیدی است از چهره‌ی واقعی آمریکا که در عصر اوباما، سعی می‌شد با روتوش و بزک و پروپاگاندای رسانه‌ای،‌ از چهره‌ی عامه‌ی مردم پوشانده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *