عامل ترور سفیر روسیه، به اشد مجازات برسد/ ترور "آندره گنادیوویچ" نشان از ضعف دولت ترکیه دارد

9:25 - 17 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۸۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دیپلمات ها باید از هر گونه گزندی محفوظ بمانند لذا اگر مواردی مثل ترور «آندره گنادیوویچ کارلف» سفیر روسیه درترکیه رخ می دهد نشان از ضعف دولت پذیرنده است و عامل این کار باید به شدیدترین مجازات برسد.
علی اصغری//روز جمعه//طبق کنوانسیون وین کشورهای پذیرنده موظف به حفاظت از جان سفرا هستند/ عامل ترور سفیر روسیه در ترکیه باید به شدیدترین مجازات برسد
مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان درباره اتفاقات اخیر در ترکیه و ترور سفیر روسیه دراین کشور اظهار کرد: وظیفه کشور پذیرنده یک سفیر این است که از سفرا و دیپلمات های مقیم دراین کشور حفاظت کند.

وی افزود: از نظر بنده اصل تروریسم محکوم است بخصوص اگر در قبال دیپلمات ها باشد چون بر اساس کنوانسیون وین وحقوق دیپلماتیک از وظایف اصلی دولت های پذیرنده این است که حفاظت از جان دیپلمات ها را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: دیپلمات ها باید از هر گونه گزندی محفوظ بمانند لذا اگر مواردی مثل ترور «آندره گنادیوویچ کارلف» سفیر روسیه درترکیه رخ می دهد نشان از ضعف دولت پذیرنده است و عامل این کار باید به شدیدترین مجازات برسد.

صفاری نطنزی تصریح کرد: بحث ترور دیپلمات ها پدیده زشتی است ودولتها باید یک اقدام جدی را در این راستا انجام دهند و اینکه چرا این اتفاقات رخ می دهد را تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: بحث دیپلمات روسیه در ترکیه به این موضوع بر می گردد که روسیه در شرایط فعلی به صورت جدی و عملیاتی در میدان مبارزه با تروریسم وارد عمل شده است از این روگروه های تروریستی درصدد ضربه زدن به این کشور هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *