اشعار "عبدالجبار کاکائی" موسیقایی می‌شود/از جنگ تا اسارت در "سرزمین دلاوران"

8:00 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۵۵۶
کاکائی با اشاره به حضورش در قالب اجرای پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" از نخستین تجربه اجرای صحنه ای خود همراه با ارکستر سمفونیک تهران سخن گفت.
عبدالجبار کاکائی شاعر انقلاب در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: قرار است در آیین رونمایی پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" 5 قطعه شعر نیمایی از من اجرا شود.

وی ادامه داد: این 5 قطعه شعر بر اساس روایتی توصیف گونه از وضعیت دفاع مقدس اجرا می شود.

کاکائی توضیح داد: اجرای پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" با توصیف جغرافیای ایران آغاز می شود و پیش از اینکه جنگ اتفاق بیفتد نقاط مختلف ایران توصیف می شود و سپس وارد مرحله جنگ می شویم. در ادامه این اجرا شعر وارد اردوگاه های اسیران جنگی می شود و در نهایت جنگ نهایی و پیروزی مردم ایران را در بازگشت آزادگان از جنگ بیان می کند.

این ترانه سرای کشورمان همچنین اظهار کرد: من این شعرها را حدود 8 سال قبل برای خودم سروده بودم اما برای اجرای آن ها در قالب ارکستر ، این آثار را کمی توسعه دادم و آن ها را متناسب با فضای سمفونی تنظیم کردم.

وی همچنین یادآور شد: قرار است در اجرای 13 دی همراه با ارکستر سمفونیک تهران این 5 قطعه را در قالب پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" بخوانم و برای نخستین بار است که چنین اتفاقی می افتد و بنده همراه با ارکستر روی صحنه حضور پیدا می کنم.

شاعر قطعه های پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" خاطرنشان کرد: جان مایه ترانه های موجود در این اثر سمفونیک از دل برخاسته است و معتقد هستم کلمه آزادگان که این اثر برای آن ها تولید شده ،‌برخاسته از ذائقه ملی ما ایرانیان است.

گفتنی است،‌ آیین رونمایی پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" 13 دی ساعت 21 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌جمعی از هنرمندان و تعدادی از خانواده های آزادگان بزرگوار در تالار وحدت برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *