رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت سوریه و تروریست ها توافق نامه آتش بس سراسری را امضاء کردند

15:03 - 09 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۴۲۷
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که دولت سوریه و تروریست ها توافق آتش بس سراسری را امضاء کرده اند.
دولت سوریه و تروریست ها توافق نامه آتش بس سراسری را امضاء کردندبه گزارش گروه بین‌الملل ، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که دولت سوریه و تروریست ها توافق آتش بس سراسری را امضاء کرده اند.

براساس گزارش «راشاتودی»، ولادیمیر پوتین ضمن بیان اینکه نمایندگان دولت سوریه و سرکردگان گروه‌های تروریستی با اجرای آتش بس سراسری در سوریه توافق کرده اند گفت: همه ما می دانیم که این توافق بین ما بسیار شکننده است و نیازاست که همه طرفها توجه ویژه و شکیبایی بیشتری داشته باشند و با رویکردی حرفه‌ای با همه شرکای خود در تماس مداوم باشیم.

پوتین که در نشست مشترک خود با وزیر دفاع و خارجه روسیه این خبر را اعلام کرد افزود: توافق نامه آتش بس سراسری  در سوریه که پیش از این دولت ترکیه خبر آن را منتشر کرده بود در سه سند تنظیم شده است.

وی در این باره تصریح کرد: نخستین سندی که دولت سوریه  و گروهکهای تروریستی امضاء کرده اند بر توقف درگیری‌ها در تمام مناطق کشور سوریه تاکید دارد؛ دومین سند شامل مجموعه اقداماتی است که بر روند آتش بس نظارت دارد، و سومین سند هم بیانیه هدف از برقراری آتش بس سراسری در سوریه است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود تماس خواهد گرفت تا درباره گامهای اساسی بیشتری برای اجرای روند صلح در سوریه رایزنی کند.

«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه هم دراین باره توضیح داد که این توافق نامه آتش بس را هفت گروه اصلی تروریستی در سوریه امضاء کرده اند که هم اکنون بیش از 60 هزار عضو دارند.

«شایگو» همچین اضافه کرد که اگر این توافق نامه به درستی اجرایی شود، ارتش روسیه حضور نظامی خود را در سوریه کاهش می دهد.

ولادمیر پوتین اما اضافه کرد که خروج نیروهای روسیه از سوریه به معنای توقف تلاش اقدامات بین المللی روسیه برای مبارزه با تروریسم نخواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کردکه ایران، روسیه، و ترکیه در حال تدارک نشستی در «آستانه» قزاقستان هستند تا راه را برای گفتگوهای صلح در سوریه هموار کنند.

آنکارا نیز از همه طرفهای درگیر در سوریه خواست که از نفوذ خود بر گروه‌های مسلح استفاده کنند تا از توافق آتش بس حمایت کنند.

دولت سوریه اعلام کرده که دمشق این توافق نامه آتش بس سراسری را می پذیرد که در ساعت 22 به وقت محلی شب 30 دسامبر اجرایی می شود.

«راشاتودی» در پایان به نقل از وزیر امور خارجه ترکیه می نویسد که این توافق نامه شامل گروههایی مسلحی نمی شود که سازمان ملل آنها را تروریست می نامد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *