تشریح نقش ایران در ایجاد فضای مساعد برای صدور قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی

5:05 - 07 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۰۹۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای ایجاد شده در نظام بین المللی و افکار عمومی از یک طرف و رایزنی هایی که دستگاه دیپلماسی ایران در طی برجام و حواشی آن انجام داده، فضای مساعدی را ایجاد کرده تا قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی صادر شود.
تشریح نقش ایران در ایجاد فضای مساعد برای صدور قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاسی ، جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه دولت و تدبیر و امید یک دوران طلایی را از دیپلماسی نشان می‌دهد گرچه برخی بی مهری ها و بداخلاقی ها نسبت به این دولت وجود دارد، اظهار داشت: یکی از موفقیت هایی که دولت به دست آورده، تصویب قطعنامه به دلیل شهرک سازی های رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تاریخ این رژیم جعلی صدور چنین قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی بی سابقه است زیرا همیشه آمریکایی ها با صدور هر قطعنامه ای علیه این رژیم مخالفت می کردند و فضای عمومی شورای امنیت سازمان ملل نیز به نفع تل آویو بود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای ایجاد شده در نظام بین المللی و افکار عمومی از یک طرف و رایزنی هایی که دستگاه دیپلماسی کشور در طی برجام و حواشی آن انجام داده، این فضای مساعد را ایجاد کرده تا قطعنامه ای علیه اسرائیل صادر شود.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری این روزها منزوی است، متذکر شد: اگر انزوای این رژیم را نتیجه سیاست خارجی صحیح دولت تدبیر و امید بدانیم، این دستاورد، دستاورد کمی نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از حق وتوی خود برای مقابله با صدور قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی استفاده نکرده است، افزود: منافع و حضور رژیم صهیونیستی جزء اولویت‌های حیاتی آمریکا در خاور میانه است و در این زمینه تفاوتی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها چه در زمان حضور کمونیست ها در منطقه و چه در حال حاضر که بنیادگرایی اسلامی در منطقه وجود دارد، رژیم جعلی اسرائیل را یک متحد برای خود قلمداد می‌کنند، گفت: ریشه بسیاری از حوادث تروریستی و رشد تروریسم و بنیادگرایی اسلامی در اقدامات رژیم صهیونیستی نهفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *