"مارین لوپن" طرح خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را کلید زد

10:19 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۵۹۹
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفته است که در نظر دارد در صورت پیروزی در انتخابات همه‌پرسی شبیه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در فرانسه برگزار کند.
سازمان ناتو در خدمت اهداف آمریکا است/ مردم فرانسه باید از یوغ اتحادیه اروپا خارج شوند
به گزارش گروه بین‌الملل ، «مارین لوپن» نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری  فرانسه در تازه‌ترین اظهارتش گفته است در نظر دارد که در صورت پیروزی در انتخابات همه‌پرسی شبیه همه پرسی «برگزیت» انگلیس در فرانسه برگزار کند.

«ماری لوپن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه است و به خاطر دیدگاه‌های ضد مهاجری و ضد اتحادیه اروپا مشهور است.

وی در گفتگو با روزنامه یونانی «دموکراتیا»  ضمن بیان اینکه «فریگزیت» (طرح خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) بخشی از سیاست او خواهد بود تصریح کرد: مردم فرانسه باید این فرصت را داشته باشند که برای رهایی از بردگی و باج‌خواهی تکنوکرات های مستقر در بروکسل رأی دهند و حاکمیت را به کشور خود بازگردانند.

وی همچنین افزود که  کشورهای پرتغال، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، یونان، و قبرس باید همراه فرانسه، اتحادیه اروپا را ترک کنند.

«مارین لوپن» همراه با «فرانسوا فیون» رقیب اصلی خود، خواستار ایجاد روابط نزدیک‌تر با روسیه و از منتقدان جدی گسترش این سازمان به شرق اروپا هستند.

نامزد راست‌گرایان افراطی فرانسه درباره سازمان ناتو تصریح کرد که این سازمان زمانی تشکیل شد که خطر «پیمان ورشو» و توسعه طلبی شوروی وجود داشت، اکنون که نه اتحاد جماهیر شوروی دیگر وجود ندارد و نه نشانی از پیمان ورشو است، این سازمان تنها به این دلیل وجود دارد که اهداف آمریکا را در قاره اروپا پی‌گیری کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *