رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نوار صوتی اظهارات ظریف برای اصحاب رسانه پخش نشد

13:51 - 04 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۳۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوار صوتی اظهارت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که دو هفته پیش در جلسه این کمیسیون مطرح شده بود برای اصحاب رسانه پخش نشد.
نوار صوتی اظهارات ظریف برای اصحاب رسانه پخش  نشدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت مجلس قرار بود در  نشست خبری با اصحاب رسانه فایل نوار صوتی مربوط به اظهارات ظریف درجلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس را برای اصحاب رسانه پخش کند اما این موضوع به دلیل بسته بودن درب کمیسیون امنیت ملی مجلس محقق نشد.

نشست امروز کریمی قدوسی با خبرنگاران اصحاب رسانه در یکی از اتاق های کمیسیون امنیت ملی مجلس در حالی راس ساعت 13 برگزار شد که نمایندگانی از جمله الیاس حضرتی،‌موسوی لارگانی ، حسینعلی حاجی دلیگانی، عباس گودرزی ، نصرالله پژمان فر و بدری وی را همراهی کردند.

کریمی قدوسی در این نشست خبری با تاکید بر اینکه اظهارات مطرح شده از سوی مسئولین در جلسات کمیسیون امنیت ملی محرمانه نیستند و اسناد محرمانه هر کدام دارای طبقه بندی خاصی هستند تاکید کرد: اظهارات بنده پیرامون صحبتهایی که ظریف درجلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس داشته است عین واقعیت بوده و فایل آنها نیز موجود است.

در ابتدای این نشست کریمی قدوسی توضیحات جامعی را پیرامون نشست نمایندگان با ظریف ارائه داد و قصد داشت که فایل صوتی این جلسه را نیز برای خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها کشور پخش کند که متاسفانه به دلیل بسته بودن درب اصلی کمیسیون امنیت ملی این امکان برای اصحاب رسانه فراهم نشد.

کریمی قدوسی در ادامه این جلسه تاکید کرد: متاسفانه شاهد بودم که یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی اظهارات ظریف در جلسه این کمیسیون را تکذیب کرده است که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا ظریف در جلسه با کمیسیون امنیت ملی درباره مواردی که بنده به آنها اشاره کرده ام صحبت کرده است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه بنده با توجه به این اظهارات ظریف بدون شک از این به بعد از وی حمایت می کنم و به دیدار نیز خواهم رفت گفت: اظهاراتی که ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح کرده است درباره توافق برجام روشن وصریح بوده است و اعتراف ایشان برای بنده قابل پذیرش است و بدون شک بنده بعد از این از وی حمایت خواهم کرد.

کریمی قدوسی در این نشست خبری پس از رفت و آمدهای متوالی به دفتر کمیسیون امنیت ملی نتوانست موفق شود تا فایل صوتی جلسه را برای اصحاب رسانه پخش کند.

در حاشیه این نشست خبری ابوالفضل حسن بیگی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز برای باز شدن تماس هایی را انجام داد اما وی نیز نتوانست اقدامی را برای پخش فایل صوتی به اصحاب رسانه انجام دهد.

کریمی قدوسی در ادامه با بیان اینکه بنده اطلاعی را از علت بسته بودن در کمیسیون امنیت ملی مجلس ندارم تصریح کرد: از پیش هماهنگ کرده بودم که درب کمیسیون امنیت ملی مجلس برای اصحاب رسانه ساعت 13 باز باشد و بدون شک با توجه به این اقدام فردا دوباره نشست خبری را برگزار خواهم کرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران پیرامون ابراز گله ظریف از خودش به بروجردی خبر داد.

 همچنین در ادامه جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و پس از پایان یافتن نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون انتشار سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره اعتراف به اشتباه کردن در اعتماد به جان کری اختصاص داشت، اظهار کرد: بنده از قبل هماهنگی کرده بودم که درب کمیسیون امنیت ملی مجلس برای حضور خبرنگاران واصحاب رسانه جهت بازبینی نوار سخنان ظریف باز شود اما متأسفانه این موضوع صورت نگرفت.


وی افزود: در پیگیری هایی که برای پخش فایل صوتی ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام دادم به بنده گفتند که این امکان برای در اختیار قرار دادن نوار برای خبرنگاران وجود ندارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با اشاره به اینکه تقریبا نیم ساعت پشت در کمیسیون امنیت ملی مجلس ایستاده ایم و کسی هم به تلفن ما جواب نمی دهد، تصریح کرد: سخنانی که ظریف در جلسه  کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد محرمانه نبود و در ردیف اظهارات عادی قرار داشت زیرا اگر این اظهارات محرمانه بود قطعا بنده آنها را در سخنان خود نمی آوردم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه بنده براین باورم که مردم باید سخنان ظریف را بدانند واین اظهارات باید از رسانه ملی پخش شود، تصریح کرد: رسانه ملی باید با پخش این نوار از آقای ظریف دعوت کند تا توضیح دهد که چرا در اعتماد به جان کری اشتباه کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان در صحن علنی مجلس ومطرح کردن محتویات کمیسیون ها دارای مصونیت هستند، گفت: هدف ما حمایت و حس بقای دستاوردهای عظیم وافزایش وحدت ملی است از این رو بنده بر این باورم که این نوار باید پخش شود لذا محتوای آن را پخش کردم وتا فردا صبح هم عین متن نوار را که پیاده کردم منتشر خواهم کرد.

کریمی قدوسی درپایان خاطر نشان کرد: نمایندگان درحال جمع آوری امضا هستند که فایل صوتی این جلسه در نشست علنی مجلس پخش شود واجازه انتشار آن نیز داده شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *