آزادی موصل نزدیک است/ نظام سیاسی پیامبر براخلاق تاکید داشت

9:26 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۶۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تبریک هفته وحدت گفت: نظام تر بیتی پیامبر بر اساس اخلاق و تأکید بر هم سرنوشتی تشکیل شده است.
آزادی موصل نزدیک است/ نظام سیاسی پیامبر براخلاق تاکید داشتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز و در نطق پیش از دستور با تبریک هفته وحدت به مسلمانان گفت: نظام سیاسی پیامبر اسلام، بر اخلاق و هم سرنوشتی مسلمانان تاکید دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیامبر (ص) در مبانی و سرشت خود، آبادانی یک کشور را در گروه حکمت و دانش می دانست و در نظام سیاسی وی موضوع برنامه ریزی اهمیت بسیاری داشت، به گونه ای که وی ترس خود را از بی برنامگی مسلمانان آشکارا اعلام می کرد.

وی با اشاره به وضعیت منطقه و آزادی موصل خاطر نشان کرد:  گزافه گویی های آمریکا در منطقه با دو هدف تولید هراس دروغین و سرپوشی بر رفتارهای ماجرا جویانه خود صورت می گیرد تا اذهان عمومی منطقه به سوی دیگری منحرف شود.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی توفیقات ملت سوریه و عراق را در نبرد با قدرت های شرآفرین تبریک گفته و حمایت ایران را در رهایی نهایی آنان اعلام می کند.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) نظامی را ایجاد کرد که به نقل از امام علی(ع) وقتی مرد یهودی طلب خود را از پیامبر درخواست کرد و پیامبر معذور بود برحسب نظر مرد یهودی یک روز در کنار او ماند و علی رغم عصبانیت اطرافیان نزد او نماز خواند و استراحت کرد و به اصحاب خود گفت: خدا مرا نفرستاد که به کسی ظلم کنم، تاکید کرد: پیامبر ( ص) نظام سیاسی را بر اساس اخلاق تأسیس  کرد وبخش مهمی از رشد مسلمانان در نظام سیاسی متکی براخلاق بود وپیامبر خوش رفتاری و مدارا با مردم را نیمی از ایمان می دانست.

لاریجانی خاطر نشان کرد: از منظر پیامبر(ص) مسیر همبستگی ملی مبتنی بر ایمان واخلاق نظامی و سواد انگاری بود به گونه ای که در مقطعی فرمود روزگاری خواهد آمد که مردمش گرگ هستند و آنکه گرگ نباشد گرگها اورا می درند.

وی گفت: وقتی معیارهای زیست اجتماعی بشر بدون شک از تکیه بر اخلاق فاصله بگیرد و ترقی ماکیاولی درسیاست و اجتماعی حسن تدبیر تلقی شود پیش بینی پیامبر محقق می شود امری که متاسفانه جهان امروز تا حد زیادی درگیر آن شده و چنین الگویی را دنبال می کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه امروز مردم جهان برای اهداف دنیوی  جنگ افروزی می کنند تاکید کرد: امروز برای اهداف پست قدرت طلبانه در جهان تروریسم ایجاد می شود و آن را به جان مسلمانان می اندازند آیا این همان مدرسه گرگها نیست که پیامبر روزگاری را برای آن پیش بینی می کرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امروز متأسفانه با پررویی اموال مسلمانان و انرژی آنان را چپاول می کنند و با ایجاد فضای دروغین منابع نصفه و نیمه آنان را به فروش سلاح های خود اختصاص می دهند.

وی با اشاره به اینکه  رجز خوانی سیاسی این روزها در مورد مقامات آمریکایی وانگلیسی در منطقه و گزافه گویی های آنها با دوهدف تولید هراس دروغین و سرپوشی بر رفتارهای ماجرا جویان صورت می گیرد،  گفت: دلیل این رفتارها سیاست های مزدورانه آنها در طی سالهای اخیر در سوریه ، عراق، لیبی و یمن به بن بست رسیده وتوفقیات فرزندان رشید منطقه سبب شده است که تروریست ها عقب نشینی  کنند به گونه ای که حلب به عنوان یکی ازشهرهای مهم سوریه از تروریست ها پاک شده و انشاء الله درآینده نزدیک موصل آزاد خواهد شد.

برچسب ها: رهایی سیاست موصل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *