رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میزان قاچاق ارز در کشور بیش از2 میلیارد دلار است/ اهمیت کنترل مرزهای زمینی و هوایی

10:32 - 02 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۷۰۶۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میزان قاچاق ارز درکشورمان رقمی بیش از 2 میلیارد دلار را به خود اختصاص می دهد.
آقای گل محمدی/میزان قاچاق ارز در کشور بیش از2 میلیارد دلار است/ دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوندناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اظهارات سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون انهدام یک باند قاچاق ارز که مبادرت به نقل وانتقال غیرقانونی 2 میلیارد دلار ارز کرده است اظهارکرد: اینکه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده است که بیش از  2 میلیارد دلار ارز از کشور در حین قاچاق کشف شده است مقدار ناچیزی است.

وی افزود: متاسفانه در طی سالهای گذشته آمار بیش از 2 میلیارد ارز از مبادی غیر قانونی از کشور خارج شده است روندی که بدون شک در اقتصاد داخلی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه میزان قاچاق ارز از کشور بسیار زیاد است تاکید کرد: آنهایی که می‌خواهند و قصد دارند ارز را از کشور به صورت پنهانی خارج کنند با یک برنامه‌ریزی دقیق وارد عمل می‌شوند روندی که متاسفانه دستگاه‌های اجرایی کشورمان نتوانسته‌اند با آن مقابله موثری را انجام دهند.

لارگانی تاکید کرد: ذخایر ارزی یک کشور پشتوانه پولی برای مسائل اقتصادی کشور محسوب می‌شود از این رو دستگاه‌های مسئول در این حیطه باید با برنامه‌ریزی و دقت عمل در این حیطه وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه کنترل مرزهای زمینی و هوایی در موضوع قاچاق ارز از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: با توجه به اینکه سفرهای خارجی کشور ایرانیان بیشتر از طریق زمینی و هوایی صورت می‌گیرد باید تدابیر لازم در این حیطه به صورت کامل اتخاذ شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کنترل و مبارزه با خروج ارز به صورت قاچاق کار مشکلی نیست و ما می‌توانیم با اتخاذ یک رویه مناسب توام با برنامه‌ریزی دراین حیطه وارد عمل شویم.

موسوی لارگانی در پایان اظهارکرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نباید اجازه داد تا ارز به عنوان یک مولفه اساسی در پیشرفت اقتصادی از مرزهای کشورمان خارج شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *