از پرداخت نشدن خسارت جانباختگان منا توسط سعودی‌ها تا رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت

11:26 - 13 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۴۶۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
در هفته ای که گذشت، سپهر سیاسی ایران همچون هفته های گذشته خالی از حواشی و اخبار داغ نبود.
از پرداخت نشدن خسارت جانباختگان منا توسط سعودی‌ها تا رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت
-گروه سیاسی: در هفته ای که گذشت، سپهر سیاسی ایران همچون هفته های گذشته خالی از حواشی و اخبار داغ نبود؛ در این بسته خبری توجه شما مخاطبان گرامی را به این اتفاقات و اخبار جلب می‌کنیم:

عربستان تاکنون هیچ خسارتی نداده است

منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان تاکنون هیچ خسارتی نداده و هیچ همکاری در زمینه پرداخت دیه جانباختگان منا نداشته عنوان کرد: وزارت خارجه باید از طریق مراجع بین المللی این حادثه را پیگیری نماید.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد مفقودی های این فاجعه اظهار داشت: ما با دو روایت مواجه ایم یکی مسئولین سازمان حج که ادعا می کنند هیچ مفقودی نداریم و دیگر خانواده جانباختگانی که عزیزانشان از حج به ایران بازنگشته اند و این گویا وجود افراد مفقود شده در این حادثه است.

تحولات بسیاری در وضعیت دفاعی کشور ایجاد شده است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به وضعیت فرهنگی و دفاعی در کشور، گفت: برای بهبود شرایط فرهنگی بودجه مشخص نیاز داریم و آن چیزی که باید به آن توجه کرد این موضوع است که نباید به فرهنگ دینی در جامعه بی‌توجه بود؛ همچنین در خصوص وضعیت دفاعی در کشور باید گفت که شرایط امروز کشور نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و تحولات بسیاری در این زمینه ایجاد شده است که از نظر بنیه دفاعی و تربیت نیروی انسانی و سلاح در سطح قابل قبولی قرار داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص بودجه بخش دفاعی رایزنی‌های بسیاری با کمیسیون‌های مختلف مجلس انجام شد، گفت: تنها راه نجات کشور در اکثر بخش‌ها توجه به اقتصاد مقاومتی است و برای تقویت بنیه دفاعی باید از بنیه اقتصادی در کشور به طور ویژه استفاده شود.

دشمنی ما با آمریکا با برجام و غیربرجام از بین نمی‌رود

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به دشمنی ریشه‌دار آمریکا با ایران گفت: تا زمانی که ما به دنبال احیای تمدن ایرانی-اسلامی هستیم و آمریکا نیز به دنبال جهانی‌سازی است، این دشمنی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: پدافند غیر عامل یعنی مستحکم سازی کشور برای مقابله با هر تهدیدی و این مصون سازی به معنای آمادگی و تمرین رزمایش است تا هر کس در روز حادثه وظیفه خود را بداند.

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان ابعاد پیچیده‌ای دارد/ هر کسی اعم از وزیر و غیروزیر مقصر باشد محاکمه می شود

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شش ماه زمانی طبق قانون به مجلس برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان زمان داده شده است، تأکید کرد: تحقیق و تفحصی که از سوی مجلس صورت می‌گیرد هیچ ارتباطی با شخص و فرد خاصی ندارد اما بعد از دستیابی به نتیجه نهایی بدون شک کمیته مجلس هر فردی را که در جریان این پرونده مرتکب تخلف شده است معرفی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هر فرد خاصی در هر دوره‌ای اعم از وزیر و یا غیر وزیر اقدامات غیرقانونی را در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داده است باید پاسخگوی تخلفات خود باشد چه در آن سازمان حضور داشته باشد چه حضور نداشته باشد.

تأکید ایران و اتحادیه اروپا بر لزوم ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه/موگرینی تهران را ترک کرد

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دور دوم گفت‌وگوهایشان در تهران بر لزوم ارائه کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه و مبارزه با گروه‌های تروریستی تأکید و راه‌حل‌های سیاسی حل بحران سوریه را بررسی کردند.

دفاع مقدس ثابت کرد که با دشمن نمیتوان پای میز مذاکره نشست

 سردار «علی اصغر گرجی زاده» فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین یادواره شهدای گردان هشت سپاه ویژه همرزمان شهید «سعید گلاب‌بخش» (محسن چریک) برگزار شد، اظهار داشت: ما معتقد بودیم که آمریکا دشمن ما است، ولی امروز به جایی رسیدیم که برخی می‌گویند با دشمن هم در برخی موارد می‌توان بر سر میز مذاکره نشست. ولی گاهی از حرف نیز گذشته و دشمن را در آغوش می‌گیریم.

مالکیت ایران بر جزایر سه گانه اثبات شده است

کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران مالک جزایر سه گانه است و این مالکیت و حاکمیت ما براساس اسناد تاریخی قانونی و شرعی است و هر کشوری ادعای مالکیت بر این جزایر سه گانه را مطرح کند از نظر ما بی اساس است.

فیروز آبادی تاکید کرد: امارات همیشه چه در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران و چه در شرایط فعلی ادعاهایی را پیرامون جزایر سه گانه مطرح می کرد که این موضوع امروز با حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا ادامه دار شده است اما از نظر ما اهمیتی ندارد.

ابلاغ فرمانده کل سپاه برای تشکیل و راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استانها

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه از ابلاغ سرلشکر جعفری برای تشکیل و راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استانها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر سازندگی، عمران، آبادانی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده و محروم کشور و نیز برقراری امنیت پایدار مردمی، بسترسازی خدمت رسانی بیشتر نظام و استفاده حداکثری از ظرفیتهای استانها صورت گرفت.

دستم را به پشت نعمت زاده زدم و گفتم آقای ابوالمشاغل دیگر تو را بس است

سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وزرایی که در دولت چابک و چالاک نیستند باید هر چه سریع تر تغییر یابند گفت: من یک بار به پشت آقای نعمت زاده زدم و گفتم آقای رئیس ابوالمشاغل دیگر تو را بس است اما او خندید و رفت.

بانک‌های ایران به پشتوانه‌ «هوا» نقدینگی‌ تولید می‌کنند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بانک‌های ایران از مسیر بانکداری و کمک به رونق اقتصاد خارج‌شده‌اند! آن‌ها با پشتوانه هوا و نه تولید ملی نقدینگی می‌سازند.

رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی که با حضور برخی از اعضای هیات دولت برکزار شد، به مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پروش، رای اعتماد داد.

اگر لازم باشد توانایی بستن تنگه هرمز را داریم

عوض حیدرپور استاد دانشگاه دافوس در خصوص احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران در صورت بروز خطر احتمالی، با بیان اینکه "اگر خدای نکرده تجاوز یا تعدی به جمهوری اسلامی بخواهد صورت گیرد وظیفه همه ما و به ویژه نیروهای مسلح است که در برابر تهدیدات ایستادگی کنند" تاکید کرد: ما توانایی و اشراف بستن تنگه هرمز را به صورت صددرصدی دارا هستیم و اگر لازم باشد، عندالزوم هر اقدامی را در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز انجام خواهیم داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *