اسناد خزانه اسلامی واگذار می‌شود

20:59 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۴۴۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: با هدف تامین نقدینگی طرح‌های در دست اجرا، اسناد خزانه اسلامی به استناد بند ز تبصره 5 قانون بودجه سال 1395 واگذار می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان؛ غلامرضا مالکی در جلسه هم‌اندیشی واگذاری اسناد خزانه اسلامی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: تامین نقدینگی طرح‌های نیمه‌تمام در استان از طریق واگذاری اسناد خزانه اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این اسناد از طریق فرا بورس واگذار و اوراق مذکور قابل خرید و فروش است، تصریح کرد: تامین منابع مالی برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا همواره از چالش‌های در پیش روی کشورهای مختلف است و دولت‌ها همواره به دنبال یافتن راه چاره است.

این مسؤول ادامه داد: همچنین در سال جاری مبلغ 13 میلیارد تومان بابت مطالبات بازنشستگان در سنوات قبل اختصاص یافته و تاکنون مبلغ 6 میلیارد تومان آن تامین و پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ماهیانه حدودا 3 هزار و 700 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، بیان کرد: در استان 1892 نیروی شاغل در طرح‌های عمرانی داریم که حقوق این افراد حدود 43 میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود که تاکنون بیش از این مبلغ تامین و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: به منظور تخصیص اعتبار به طرح‌های در دست اجرا، دستگاه‌های اجرایی موظف شدند لیست پروژه‌های خود را تهیه کنند و در این راستا طرح‌های حاشیه شهر و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و نیمه تمام و طرح‌های حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، نحوه واگذاری این اسناد توسط معاونت هماهنگی و بودجه سازمان برای استحضار مدعوین تشریح شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *