یکسال انتظار برای پاسخ استعلام راه اندازی واحدهای تولیدی

8:00 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۱۷۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
کاتب با بیان اینکه یک واحد تولیدی برای راه اندازی نیازمند استعلام از 12 دستگاه کشور است گفت: پاسخ این استعلام ها از 6 ماه تا یکسال به طول می انجامد.
یکسال انتظار برای پاسخ استعلام راه اندازی واحدهای تولیدیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، همواره یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر قاچاق و کیفیت کالا وجود قوانین غیر ضروری وبه اصطلاح مزاحم در مسیر آن بوده است.

مجلس شورای اسلامی نیز بنا به وظیفه ذاتی خود باید برای رفع این موانع و به جهت هموار نمودن جاده اقتصاد مقاومتی اقدام به رفع برخی از این قوانین مزاحم نماید.

غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان با بیان اینکه یک واحد تولیدی به منظور راه اندازی و شروع فعالیت نیازمند کسب استعلام از 12 دستگاه مختلف است گفت: این استعلام از سازمان هایی نظیر محیط زیست، اداره برق و اداره گاز صورت می گیرد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی مواقع واحدهای تولیدی نیازمند کسب استعلام از جهاد کشاورزی هم می شوند اظهار داشت: استعلام از بعضی دستگاه ها متناسب با طرح و پرونده متقاضیان صورت می گیرد.

وی افزود: برخی دیگر از استعلامات نیز متناسب با طرح، لایحه و کاری که قرار است انجام شود صورت می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری نموده و اقدام به ایجاد واحد تولیدی کند باید 6ماه تا یکسال انتظار بکشد.

کاتب در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید در استانها یک کارگروه تشکیل بدهد اظهار داشت: این کارگروه باید شامل 12 نفر کارشناس در 12 دستگاه باشد تا متقاضیان ایجاد واحد صنفی تقاضای خود را در آنجا ارائه بدهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *