رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌جمهور موضوع "سد معشوره کوهدشت" را به شورای عالی آب ارجاع داد

20:50 - 07 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۷۸۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار لرستان گفت: موضوع سد معشوره کوهدشت با دستور رئیس‌جمهور به شورای عالی آب ارجاع داده شد و اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم.
رئیس‌جمهور موضوع به گزارش گروه سیاسی ، هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات فرمانداری دلفان برگزار شد، در رابطه با ساخت سد معشوره در استان لرستان اظهار داشت: موضوع برق‌آبی شدن سد معشوره توسط وزارت نیرو حذف شد و ارتفاع آن کاهش پیدا کرد و از طرفی حجم ذخیره آب این سد به میزان 135 میلیون مترمکعب به توافق رسیده اما نظر وزارت نیرو 50 میلیون مترمکعب است.

وی افزود: معاون اجرایی رئیس‌جمهور مباحث سد معشوره را به رئیس‌جمهور ارجاع داده است و رئیس‌جمهور نیز پیشنهاد داده که یا این سد با حجم 135 میلیون مترمکعب اجرا شود و یا اینکه برای بررسی مجدد به شورای عالی آب ارجاع داده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: رئیس‌جمهور دستور داده تا موضوع سد معشوره در شورای عالی آب  مطرح شود که اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم و از آنجا که وزیر کشور برای رایزنی در شورای عالی آب نقش موثری دارد می‌تواند برای اجرای این سد رایزنی لازم داشته باشد تا با حجم 135 میلیون مترمکعب اجرایی شود.

فردی بیرانوند میزان اراضی قابل‌کشت شهرستان کوهدشت را 138 هزار مترمربع دانست و اظهار داشت: 90 درصد از اراضی شهرستان کوهدشت دیم و 10 درصد آن آبی است.

فرماندار شهرستان کوهدشت به وضعیت بیکاری شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: محور توسعه این شهرستان کشاورزی است درحالی‌که بخش زیادی از اراضی این شهرستان دیم است و برای توسعه و رونق شهرستان باید به آبی تبدیل شوند. ازآنجاکه شهرستان کوهدشت فقیر و ازنظر صنعت ضعیف است باید برای رفع مشکلات توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

وی احداث سد معشوره را مطالبه جدی و رها نشده مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: مسئولان برای احداث این سد پیگیری لازم را انجام دهند.



ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
لرستان واستانهای محروم در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران وانقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی صدمات زیادی دیده اند وزحمات زیادی برای این نظام کشیده اند ولی حقشان را نداده ونمیدهند ...........
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *