رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تولیدکنندگان در آستانه تعطیلی قرار دارند/ امکان از میان رفتن صنف آهن فروشان

10:45 - 06 دی 1393
کد خبر: ۲۳۴۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه آهن فروشان در واکنش به برخی مسئولین در خصوص خروج واحدهای تولیدی از رکود اعلام کرد: به دلیل اینکه قیمت‌ها در بازار بسیار کمتر از قیمت تمام شده است از این رو تولیدکنندگان بخش خصوصی انگیزه‌ای برای تولید ندارند و هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار دارند.

: رئیس اتحادیه آهن فروشان در واکنش به برخی مسئولین در خصوص خروج واحدهای تولیدی از رکود اعلام کرد: به دلیل اینکه قیمت‌ها در بازار بسیار کمتر از قیمت تمام شده است از این رو تولیدکنندگان بخش خصوصی انگیزه‌ای برای تولید ندارند و هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار دارند.

محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به افزایش هزینه‌های تولیدی در این صنف عنوان کرد: در حال حاضر اجرت دستمزد کارگران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است از سویی دیگر به دلیل افزایش نرخ سود بانکی تولیدکنندگان دیگر انگیزه‌ای برای دریافت تسهیلات ندارند. از این رو تمام این موارد موجب شده است که هزینه‌های تولید در بازار افزایش یابد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان، در ادامه با بیان این که محصولات تولیدی از قبیل میلگرد 30 تومان پایین تر از قیمت تمام شده در بازار عرضه می شود ادامه داد: در حال حاضر شمش آهن کیلویی یک هزار و 550 تومان است برای تبدیل آن به میلگرد 100 تومان هزینه می شود که با در نظر گرفتن نرخ 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده نرخ تمام شده آن به یک هزار و 780 تومان افزایش می یابد. در حالیکه نرخ فروش در بازار یک هزار و 750 تومان است.

آزاد، در ادامه با اشاره به رکود ساخت و ساز در بازار نیز اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ظرفت بازار محصول تولیده است و عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی با اعلام این که بیش از یک سال است که بازار آهن در رکود است ادامه داد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

رییس اتحادیه آهن فروشان ادامه داد: بیش از هزار و 500 واحد صنفی آهن فروش از سال گذشته تاکنون تعطیل شده‌اند و صنف آهن فروش در صورتی که در این وضعیت باقی بماند متلاشی خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات آهن نیز اعلام کرد: هر چند صادرات فولاد و میلگرد آزاد شده اما باید اول فکری به حال تولیدکنندگان کرد، زمانی که بازار در رکود است و هیچ فروشی نمی شود و تولیدکنندگان ناچارند کار خود را رها کنند و در نتیجه تولید کاهش می یابد و کارگران نیز بیکار می شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *