اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها در همکاری با ایران قرار بگیرد

16:49 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۹۴
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها و قدرت ها در همکاری با ایران قرار بگیرد.
اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها در همکاری با ایران قرار بگیردبه گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز با خانم "الیزابیتا بین کوفسکا" کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپایی که در ایران بسر می‌برد دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به حوزه های متنوعی که برای همکاری میان بخش های خصوصی و دولتی ایران و اتحادیه اروپایی وجود دارد تاکید کرد موانع گسترش روابط بین طرفین باید رفع شوند و نقش اتحادیه در استفاده از فضای پس از رفع تحریم ها بسیار مهم است. وی افزود: اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر اقدامات دیگر کشورها و قدرت ها در همکاری با ایران قرار بگیرد.

 خانم "الیزابیتا بین کوفسکا" کمیسیونر صنعت و کارآفرینی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر گسترش همکاری های این اتحادیه و ایران در حوزه ها و زمینه های مختلف تاکید کرد.  وی با اشاره به افزایش تمایل شهروندان اروپایی برای سفر به ایران، گردشگری را یکی از مستعدترین حوزه های همکاری بین ایران و این اتحادیه دانست.

وی همچنین اظهار داشت: به دنبال مشارکت و چشم انداز بلند مدت در کار با ایران هستیم و معتقدیم که زمینه های تحقق این مشارکت هر چه سریعتر باید فراهم شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *