مواضع چندگانه آمریکا عامل شکست مذاکرات است/"مخالف میانه رویی" در سوریه وجود ندارد

20:50 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۱۲۳
سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا موضع واحدی در قبال سوریه ندارد و این دلیل اصلی شکست مذاکرات آتش بس است.
مواضع چندگانه آمریکا عامل شکست مذاکرت صلح/مخالف میانه رو در سوریه وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل ، ماریا زاخارووا در مصاحبه با راشا تودی گفته است: آمریکا موضع واحدی در قبال سوریه ندارد و گروه‌های مختلف در واشنگتن مواضع مختلفی نسبت به این بحران دارند و این دلیل اصلی شکست مذاکرات آتش بس است.

زاخارووا عامل دیگر شکست مذاکرات صلح را چنین عنوان کرد که با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روابط بین المللی قسمت کوچکی از این بازی انتخاباتی را تشکیل می‌دهد و این امر فاجعه بار است.

واشنگتن با این ادعا که روسیه به تعهدات خود در قبال آتش بس عمل نکرده است مذاکرات را متوقف کرد و زاخارووا در مصاحبه خود ضمن واکنش به این اقدام آمریکا گفته است آمریکایی ها در این خصوص باید صادق باشند.

زاخارووا در ادامه گفته است: حقیقت کاملا آشکار است و در این آتش بس دو بند اصلی وجود داشت که عبارتند از جداسازی مخالفان میانه رو از تروریست ها و متقاعد کردن نیروهای دولت بشار اسد برای عقب نشینی از جاده کاستلو در حلب، که طرف آمریکایی در جدا کردن مخالفان میانه رو از تروریست ها شکست خورد.

در این مصاحبه همچنین زاخارووا گفته است: ما شک داریم که مخالف میانه رو در سوریه وجود داشته باشد و آنچه که ما می‌بینیم این است که این گروه ها دقیقا از سلاح ها و روش های جنگی تروریست ها استفاده می کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *