منصوریان می‌توانست بگوید از كجا و كدام تیم پیشنهاد دارد/ مدرک ‌A یوفا نداشته باشی، در تیم‌های آماتور لیگ‌های معتبر اروپا هم جایی نداری

12:50 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۵۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی ایرانی تیم‌های پایه نایمخن هلند گفت: منصوریان شاید دروغ نگوید و می‌تواند بگوید از كجا و كدام تیم دعوت به همکاری شده است.
منصوریان می‌توانست بگوید از كجا و كدام تیم پیشنهاد دارد/ مدرک ‌A یوفا نداشته باشی، در تیم‌های آماتور لیگ‌های معتبر اروپا هم جایی نداری
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، امیر هاشمی‌مقدم درباره اینكه مربیگری در لیگ‌های معتبر اروپایی با چه مدركی باید انجام بگیرد، اظهار داشت: تقریبا بحث مدرک در كشورهای انگلستان، آلمان و هلند به یك شكل است. اگر شخصی بخواهد در رده‌های بالای آلمان و هلند و حتی لیگ برتر انگلستان كار كند باید بدون شك حداقل مدرک پرولاینسس را در اختیار داشته باشد كه بالاترین مدرك و حتی بالاتر از A اروپاست.

وی افزود: در سال 2010 من موفق شدم مدرک A اروپای خودم را دریافت كنم. با این وجود من با این همه تجربه و 12 سال مربیگری در كشور هلند الان این حق برایم وجود دارد كه بتوانم كمک مربی سرمربی تیم ملی هلند و یا حتی تیم باشگاهی فاینورد باشم اما برای سرمربیگری در این دو سطح باید حتما مدرک پرولاینسس را كسب كنم. در كشور انگلستان هم به همین نحو است و برای مربیگری در سطوح بالا مثل لیگ برتر و تیم ملی باید این مدرک را داشته باشید و مدارك آسیایی قابل قبول نیست و اصلا آن را تطبیق و مقایسه هم نمی‌كنند.

هاشمی با تاكید بر اینكه گرفتن مدرک در اروپا به آسانی گرفته آن در آسیا نیست، تصریح كرد: برای دریافت مدرک A اروپا حداقل باید یک سال آكادمیک درس خواند و مثل این نیست كه بعد از چهار هفته A آسیا داده می‌شود. من خودم برای گرفتن مدرک C ،B  و A اروپا چیزی بالغ بر 3 سال و نیم وقت گذاشتم. حالا اگر فردی هم بخواهد پرولاینسس اروپا را بگیرد باید چیزی نزدیک به 11 ماه در كلاس‌های مدنظر حضور داشته باشد كه این موضوع هم به این آسانی‌ها نیست.

وی ادامه داد: باید مربی‌ای باشید كه به صورت عملی و كارآموزی تمرین كنید و در دوره مدنظر شش تز بدهید و اگر قبول و به شما برگشت داده شد آن موقع اجازه امتحان دادن برای گرفتن مدرک به فرد مورد نظر داده می‌شود.

هاشمی‌مقدم با تاكید بر لزوم تسلط كامل بر زبان اظهار داشت:‌ با این حال همه این مدارک را هم كه داشته باشی بحث زبان یک مسئله جدی است و باید حتما مربیگری كرده باشید به خصوص اینكه در اروپا به ملیت‌هایی از آسیا مثل ایران آنچنان فرجه و فرصت برای كار داده نمی‌شود به عنوان مثال در كشور هلند چیزی حدود 2هزار مربی با مدرک A اروپا بیكار هستند و این یعنی چه رقابت سنگینی وجود دارد و برای نشان دادن سطح توانایی‌ها زیاد فرصت نیست.

سرمربی تیم پایه‌های نایمخن درخصوص ادعای علیرضا منصوریان كه از یك تیم انگلیسی پیشنهاد دارد، گفت: در مورد ادعای علیرضا منصوریان صحبت خاصی ندارم و شاید ایشان دروغ نگوید. باید دید پیشنهاد به ایشان به عنوان كمک اول بوده یا دوم و شاید امكان آن باشد. به هرحال منصوریان می‌تواند بگوید از كجا و كدام تیم دعوت به همکاری شده است.

وی ادامه داد: سیستم فوتبال انگلستان برعكس هلند است. در اینجا به سرمربی «كوچ»‌می‌گویند اما در انگلستان به سرمربی منیجر گفته می‌شود كه یک یا دو مربی زیر نظر وی كار می‌كنند و به قولی زیردست او هستند و می‌توانند مدارک مختلفی داشته باشند. اما صددرصد برای مربیگری در لیگ یک و لیگ برتر انگلستان و دیگر كشورهای اروپایی برای ایفای نقش كمک هم باید A اروپا را داشته باشد. باور كنید در لیگ‌های معتبر اروپا حتی اگر A اروپا و دیگر مدارک معتبر را نداشته باشی حتی تیم‌های آماتور سطح بالای خودشان را هم به یک مربی نمی‌دهند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *