رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خباثت و خیانت توامان آمریکایی‌ها در مذاکرات مربوط به سوریه/ تهدید روسیه از سوی کِری "انحرافی و فرار به جلو" است

7:01 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۱۹۹
دسته بندی: سیاست
محمد صالح جوکار گفت: آمریکایی ها در آتش بس اول خیانت و در آتش بس دوم خیانت و خباثت را به صورت توامان انجام دادند و به همین خاطر به هیچ عنوان نمی شود به آنها اعتماد کرد.
خباثت و خیانت توامان آمریکایی‌ها در مذاکرات مربوط به سوریه/ تهدید روسیه از سوی کِری
محمد صالح جوکار کارشناس مسائل سوریه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، پیرامون اظهار نظر اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا که روسیه را به قطع همکاری در موضوع سوریه تهدید کرده بود اظهار داشت: این روس ها هستند که امروز دریافته اند نمی توانند به آمریکایی ها اعتماد کنند و این صحبت وزیر خارجه آمریکا، انحرافی و از موضع فرار به جلو است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در موضوع سوریه، تا جایی که توانسته اند به سراغ حل موضوع از طریق سیاسی نرفته اند، عنوان کرد: امروز اهتمام آمریکایی ها بر این است که جنگ فرسایشی در سوریه را ادامه دهند تا هیچ یک از طرف ها بُردی نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سوریه با بیان اینکه اگر به طور واضح آمریکایی ها، گروهک های تکفیری که علیه دولت قانونی سوریه مبارزه می کنند را بپذیرند، در حقیقت شکست خودشان را اعلام کرده اند بیان کرد: با دلاوری ها و انسجام بالای ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت، امروز می بینیم که تمام معادلاتی که آمریکایی ها در میدان نبرد سوریه برای خودشان تنظیم کرده بودند به هم خورده است.

جوکار ادامه داد: آینده سوریه در گرو این است که روند توسعه در میدان نبرد توسط ارتش این کشور و نیروهای جبهه مقاومت، ادامه پیدا کند تا در نتیجه آن آمریکایی ها چاره ای جز پذیرش شرایط میدانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در میز مذاکره هم خیانت و خباثت می کنند، گفت: برخلاف ژست ضد تروریستی آمریکایی ها، در باطن همه می دانند که بیشترین منفعت را از وجود گروهکهای تروریستی در منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا کسب می کنند و از همین رو آمریکایی ها تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا این تروریست ها در منطقه باقی بمانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه اقدامات آمریکایی ها در سوریه، کاملا موردی، بی هدف و فاقد برنامه مشخص و مدون است اظهار کرد: آمریکایی ها در آتش بس اول خیانت و در آتش بس دوم خیانت و خباثت را به صورت توامان انجام دادند و به همین خاطر به هیچ عنوان نمی شود به آنها اعتماد کرد.

جوکار در پایان نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار، حیاتی و مهم ایران در بحران سوریه خاطرنشان کرد: ایران در مدت چند سالی که از آغاز بحران سوریه گذشته، همواره سعی کرده از دولت قانونی و مشروع سوریه و همچنین مردم این کشور در مقابل با تروریست ها حمایت کند و در این زمینه دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی را به دست آورده است؛ بر خلاف آمریکایی ها که بیش از هر زمان دیگری در باتلاق سوریه به دام افتاده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *