غدیر باید مانند عاشورا جهانی شود

1:20 - 02 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۸۶۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
استاد حوزه علمیه با اشاره به تأثیر عاشورا در جلب‌توجه جهانی که مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را فتح کرده است گفت: باید بکوشیم غدیر را نیز جهانی کرده و به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام حسن عرفان در جلسه هفتگی هیات رزمندگان اسلام اقلید که با حضور امام‌جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، فرمانده مرکز آموزشی امام سجاد (ع)، جانشین فرمانده نیروی انتظامی مسؤولان شهرستانی و مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد اظهار داشت: عید غدیر، عید اکبر و بزرگ‌ترین عید خدا محسوب می‌شود که عظمت بسیاری دارد و از آغاز آفرینش بشر برای وقوع آن زمینه‌سازی شده است.

وی با اشاره به تأثیر عاشورا در جلب‌توجه جهانی که مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را فتح کرد و بابیان اینکه عشق امام حسین (ع) در دنیا چنان شوری به پا کرده که غیرقابل وصف است تأکید کرد: همان‌گونه که عاشورا را زنده نگه داشتیم باید غدیر را نیز بزرگ شمرده و در معرفی آن به جهانیان بکوشیم.

عرفان در ادامه هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و بابیان اینکه در طول تاریخ و در مقاطع مختلف افرادی بودند که به وظیفه سیاسی، اجتماعی، نظامی و ... خود به‌درستی عمل ‌نکرده‌اند، برخی از آن‌ها را نام برد و عنوان داشت: عدم اجرای صحیح و مؤثر وظایف سیاسی، اجتماعی، نظامی، مذهبی و ... علاوه بر نابودی ارزش کار پیشینیان، موجب خیانت به آیندگان می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به رشادت‌های ملت غیور ایران که در هشت سال دفاع مقدس لحظه‌ای وظیفه خود را رها نکردند و با استقامت و اقتدار ایستادند، بر شیرزنانی که فرزندان خود را برای حضور در جبهه‌های جنگ بدرقه می‌کردند درود فرستاد و گفت: باوجوداین‌که در طول تاریخ کوتاهی‌های بسیاری نسبت به خاک و عزت ایران صورت گرفت، در دوران دفاع مقدس باصلابت و هوشیاری، نتیجه‌ای بی‌نظیر رقم خورد که موجب سربلندی بیش‌ازپیش ایران و ایرانی شد.

عرفان در پایان سخنان خود به برپایی نمایشگاه غدیر تا منا که با مدیریت اجرایی هیات رزمندگان اسلام اقلید و طراحی و کارگردانی سجاد شکری صورت گرفت اشاره و از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان در انجام این کار تقدیر کرد و از اهمیت یاری‌رساندن به دین خدا به روش‌های مختلف و تأثیرگذار سخن گفت و افزود: کارهای هنری یکی از مؤثرترین راه‌های یاری دین خدا است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *