رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کره شمالی یک موتور موشک قدرت‌ بالا آزمایش کرد

10:17 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۰۵۹
رسانه رسمی کره شمالی از آزمایش زمینی موفقیت‎آمیز یک موتور موشک قدرت‌بالای جدید خبر داده است که قرار است از آن برای پرتاب ماهواره‎های زمین‌ آهنگ استفاده شود.
کره شمالی یک موتور موشک قدرت‌ بالا آزمایش کردبه گزارش گروه بین‌الملل ،خبرگزاری رسمی پیونگ‌یانگ (کی‌سی‌ان‌اِی) از اجرای این آزمایش خبر داد و افزود این آزمون تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سایت پرتاب ماهواره سهای در استان پیونگان شمالی، صورت گرفته است.

براساس   گزارش پرس تی وی پس از اجرای آزمایش، کیم از مهندسین و دانشمندان حاضر خواسته است که برای پرتاب هر‌چه سریع‌تر ماهواره آماده شوند.

رهبر کره شمالی همچنین خواستار پرتاب موشک‌های بیشتری شده است تا کرۀه شمالی طی چند سال دارنده چندین ماهواره زمین‎آهنگ در مدار کرۀ زمین باشد.

دوره مداری ماهواره‌های زمین‌آهنگ با دوره گردش زمین یکسان است.

در گزارش خبرگزاری پیونگ‌یانگ آمده است که این موشک جدید به کره شمالی قابلیت لازم برای راه‌اندازی انواع ماهواره‎ها، از جمله ماهواره دیدبانی زمین، را در سطح جهانی، خواهد داد.

این آزمایش، تازه‎ترین فعالیت موشکی کره شمالی است. پیونگ‌یانگ در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور) پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را اجرا و هدف از آن را مقابله با تهدید آمریکا اعلام کرد.

از دی ماه سال گذشته که کره شمالی از انفجار موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی خود به عنوان چهارمین آزمایش اتمی خود خبر داد، تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است.

پیونگ‌یانگ اخیراً مورد شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه گذشته قرار گرفته است. با این حال، این کشور وعده داده تا زمانی که امریکا به سیاست خصمانه خود خاتمه ندهد و مرکز فرماندهی نظامی خود در کرۀ جنوبی را منحل نکند، برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *