رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شروع کننده جنگ با ایران در عرض "چند ساعت" کارش تمام است/کشورهای منطقه از نظر نظامی بسیار شکننده هستند

11:49 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۸۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم گفت: اگر روزی کشورهای منطقه جنگ با ایران را شروع کنند باید بدانند که در عرض چند ساعت کارشان تمام است و به آخر خط می رسند.
روز چهارشنبه آقای گل محمدی///// علی اصغری///اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به شکست های پیاپی عربستان در یمن، گفت: به طور صریح و روشن باید به این موضوع اشاره کنم که اگر کشورهای همسایه ایران امروز دارای قدرت و اقتدار بودند به خصوص در بعد نظامی هیچ گاه امروز عربستان در جنگ نابرابر با یمن علیرغم حمایتهای کشورهای غربی با شکست مواجه نمی شد.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه خواهان درگیری با کشورهای همسایه نیست افزود: استکبار جهانی و به ویژه صهیونیست با همراهی آمریکا امروز در منطقه خاورمیانه عامل تحریک کشورهای همسایه ایران هستند از این رو بدون شک اگر بخواهیم تراز قدرت نظامی ایران با کشورهای همسایه را بسنجیم باید بگوییم آنها حرفی برای گفتن در مقابل ایران نخواهند داشت.

رئیس کمیته دفاع مجلس نهم با اشاره به حمله عراق در سال 69 به کویت و تصرف این کشور در 8 ساعت از سوی صدام خاطر نشان کرد: کشورهای عربی منطقه و در راس آنها عربستان از نظر نظامی بسیار شکننده هستند و می دانند که اگر بخواهند اقدامی را علیه ایران انجام دهند نتیجه ای جز شکست عاید آنها نخواهد شد.

کوثری تاکید کرد: ما به مسئولان و دولتمردان کشورهای همسایه توصیه می کنیم عاقلانه حرکت کنندو فریب آمریکا ورژیم صهیونیستی را نخورند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به همسایگان خود احترام می گذارد و هوای آنها را دارد گفت: ایران خواستار این است که در منطقه همیشه صلح و امنیت برقرار باشد از این رو هیچ گاه در مقابل کشورهای همسایه خود با سیاست جنگ طلبی وارد عمل نخواهد شد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم خاطر نشان کرد: اگر روزی کشورهای منطقه جنگ با ایران را شروع کنند باید بدانند که در عرض چند ساعت کارشان تمام است و به آخر خط می رسند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *