رفتار سفیر سعودی در بغداد همانند عضو اتاق جنگ داعش بود/"تفرقه انگیزی در خارج" راهبرد ریاض برای فرار از سرایت بحران به داخل

9:55 - 17 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۳۸۷
دسته بندی: سیاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: سفیر سعودی در بغداد همانند یک عضو اتاق جنگ داعش علیه تمامیت ارضی عراق رفتار کرده بود تا جایی که به شکل علنی در رسانه ها از تروریست های تکفیری حمایت می کرد.
رفتار سفیر سعودی در بغداد همانند عضو اتاق جنگ داعش بود/
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ،  با اشاره به ماجرای اخراج سفیر عربستان سعودی از بغداد، اظهار کرد: سفیر سعودی در بغداد همانند یک عضو اتاق جنگ داعش علیه تمامیت ارضی عراق رفتار کرده بود تا جایی که به شکل علنی در رسانه ها از تروریست های تکفیری حمایت می کرد.

وی با بیان اینکه اخراج عناصر دیپلماتیک از یک کشور به منزله این است که در نگاه کشور میزبان به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده اند تاکید کرد: عربستان سعودی در غرب آسیا به عنوان ژاندارم نظم آمریکایی تلاش می کند علیه ایران ایفای نقش کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برنامه تعریف شده آمریکا برای ریاض آمده است که شورای همکاری خلیج فارس به عنوان بازوی سعودی رفتار می کند یادآور شد: در خلال تنش هایی که گریبان سعودی را گرفته مطالبات مردمی در داخل عربستان نیز وجود دارد و ریاض برای فرار از سرایت بحران به داخل ، تفرفه انگیزی در خارج را دنبال می کند.

شفیعی در پایان با بیان اینکه عربستان در نظم بین المللی تابعی از ایالات متحده آمریکا است که تلاش می کند سیستم مورد نظر واشنگتن را در خاورمیانه ایجاد کند عنوان کرد: آمریکایی ها خواسته های خود را در خاورمیانه به شکل واضح بیان نمی کنند بلکه مدعی هستند که تهران نظم منطقه ای را برهم زده است و ریاض باید با آن مقابله کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *