رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکست ضدحمله‌ تروریست ها علیه ارتش سوریه

20:49 - 13 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۰۴۹
ضدحمله های گروه‌های مسلح در اطراف درعا در جنوب دمشق بی نتیجه بوده است و اعضای این گروه‌ها اکنون در معرض عملیات گاز انبری ارتش سوریه قرار گرفته اند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی المیادین،  پس از کنترل یافتن نیروهای ارتش سوریه بر منطقه کتیبه المهجوره و البته مزارع شمالی و جنوبی در درعا که امروز محقق شد، گروه‌های مسلح و خصوصاً لشکر «شهداء الحوران» ضد حمله های بسیاری را اجرا کرده اند تا حملات نیروهای ارتش را در جنوب درعا متوقف کنند. گروه‌های مسلح ادعا کرده اند توانسته اند این مناطق را بازپس بگیرند اما این ادعا بی اساس است و نیروهای ارتش سوریه پس از آتش بسی طولانی در این منطقه اکنون مشغول پیشروی هستند. دستاورد اخیر ارتش سوریه در این منطقه کنترل آتش بر جنوب منطقه شیخ مسکین را فراهم کرده است. شیخ مسکین در گذشته تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است و این مسئله انعکاس گسترده ای در رسانه ها و خصوصاً رسانه های اسرائیلی داشت زیرا شیخ مسکین قلب منطقه الحوران به شمار می آید. شکست گروههای مسلح و ناتوانی از پیشبرد ضد حملاتشان، موجب شده است به جنگ روانی و تهدید به کشتار روی آورند. 

خبرنگار المیادین افزود: اوایل سال جاری میلادی، دولت سوریه و بزرگان منطقه إبطع، عملیات آشتی گسترده ای را اجرا کردند و شمار زیادی از ساکنان این منطقه به درعا منتقل شدند. در این گفتگوها توافق شد تا إبطع بی طرف باقی بماند اما جبهة النصرة و شماری از گروه‌های مسلح دیگر با تیراندازی به سوی بزرگان منطقه إبطع سعی کردند این توافق را به شکست بکشانند؛ این گونه مسائل همگی حاکی از آن است که مردم این مناطق خواستار حل و فصل مشکلات و همکاری با ارتش سوریه هستند و در این منطقه عملیات نظامی اجرا نشود.

بنا بر اعلام صدا و سیما، پیشروی امروز ارتش سوریه به سمت ارتفاعات مشرف به إبطع احتمالا مرحله نهایی عملیات نظامی در این منطقه است زیرا پس از إبطع، داعل واقع شده است و ارتش سوریه به این ترتیب توانسته است امنیت کامل جاده ترانزیتی دمشق - درعا را تأمین کند.

خبرنگار المیادین افزود: نیروهای ارتش سوریه پس از عملیات در شیخ مسکین از درعا به سمت عتمان در شمال این منطقه حرکت کردند و افراد مسلح در این محور اکنون در معرض عملیات گاز انبری ارتش میان شیخ مسکین و عتمان قرار دارند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *