اردوغان سازمان اطلاعات و ستاد مشترک ارتش ترکیه را تحت کنترل خود در می آورد

21:49 - 10 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۱۳۵
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که از پارلمان درخواست خواهد کرد با تغییر قانون اساسی، کنترل سازمان اطلاعات و امنیت ملی (میت) و فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور را به طور مستقیم به رئیس جمهوری واگذار کند.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از اسپونتیک روسیه؛ اردوغان این سخنان را پس از جلسه شورای عالی ارتش ترکیه برای ایجاد تغییراتی در ارتش این کشوربیان کرده است. این جلسه با حضور بن علی بیلدریم، نخست وزیر ترکیه و فرماندهان نیروی های دریایی و هوایی ارتش و تعدادی دیگر از مقامات عالی رتبه دولتی این کشور برگزار شد.

این تازه ترین گام از مجموعه گام های دولت اردوغان در واکنش به کودتای نظامی نافرجام اخیر است که یکی از مهم ترین تغییرات در خصوص نیروهای نظامی و امنیتی این کشور محسوب می شود.



ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
در دنیای سیاست همه چیز امکان پذیر است. تنها خود سیاست مدار است که می داند در ذهنش چی میگذرد. فتح ا... گولن کسی بود که اردوغان را به قدرت رساند. شاید تمام این جریانات در پشت پرده برنامه گولن و اردوغان باشد تا با کمک همدیگر مخالفان اردوغان شناسایی شوند. ابتدا آزادی دادند تا مخالفان احساس امنیت کنند سپس گولن در پشت پرده بر علیه اردوغان تبلیغ می کند تا مخالفان خودشان را لو دهند و لیست مخالفان تحویل اردوغان می گردد. در نهایت با یک نمایش کودتا تمام مخالفین را قلع و قمع کردند و اینگونه محبوبیت اردوغان که در بین مردم کم شده بود، بیشتر می شود. چون به ظاهر این مردم بودند که آمدند به خیابانها و از دولت اردوغان حمایت کردند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *