مسئولانی که از خلاف عرف ثروت هنگفت کسب کردند باید عزل شوند/ داشتن ثروت بالا با مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی تناقض دارد

17:06 - 28 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۰۱۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بدون شک مسئولانی که از ثروت هنگفتی خلاف عرف برخوردارند باید امکانات دولتی از آنها گرفته شود و حکم عزل آنها صادر شود.

علی اصغری////////////////آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی اظهار کرد: مسئولان ما درهر رده و مقامی که هستند باید طبق متعارف حقوق بگیرند از این رو دریافت حقوق های نجومی و داشتن ثروت کلان از سوی مدیران و مسئوولان خلاف انصاف و عدالت است و در حکومت اسلامی جایی ندارد که افرادی بیش از مقدار متعارف ثروت داشته باشند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در برابر ثروت اندوزی مسئولان و کسانی که حقوق های نجومی دریافت می کنند وارد عمل شد و اجازه نداد آنها به این رویه خود ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کسانی که از خزانه بیت المال استفاده کرده اند باید اموالشان مسترد گردد تصریح کرد: این افراد باید تاوان اشتباه خود را بدهند و پولی را که از خزانه بیت المال و عموم مردم خرج خود کرده اند تحویل دهند.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه نظارت بر اموال بیت المال باید افزایش پیدا کند تاکید کرد: مسئولانی که در کاخ های مجلل و آپارتمانهای شیک و میلیاردی زندگی می کنند باید بدانند که اگر بیش از متعارف حقوق دریافت کرده اند به طور حتم با آنها برخورد می شود و اجازه داده نخواهد شد تا آنها از خزانه ملت دارایی خود را افزایش دهند.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک مسئولانی که از ثروت هنگفتی خلاف عرف برخوردارند باید امکانات دولتی از آنها گرفته شود و حکم عزل آنها صادر شود.

نماینده ولی فقیه در تبریز با اشاره به مصوبه اخیر مجلس پیرامون اینکه حقوق ها باید متعارف باشد گفت: داشتن ثروت بالا و مسئوولیت در نظام جمهوری اسلامی بدون شک تناقضی آشکار است زیرا در حکومت علوی ساده زیستی الگو است چنانکه حضرت علی (ع) مظهر ساده زیستی بود و همواره به مسئوولین خود توصیه می کرد ساده زیست باشند وبه مانند مردم متعارف زندگی کنند.

آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حکومت ما علوی است و بر اساس عدل اسلامی اداره می شود اگر معیارها و تراز اسلامی در آن رعایت نشود مسئولین ما مجرم هستند و باید مجازات شوند زیرا برقرار عدالت مهمترین لازمه حکومت اسلامی است که نباید از آن غافل شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *