جنگنده‌های سعودی غرب یمن را بمباران کردند

3:25 - 19 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۹۳۱
هواپیماهای سعودیZ بار دیگر شهروندان یمنی را در استان تعز هدف قرار دادند.

جنگنده‌های سعودی غرب یمن را بمب باران کردند به گزارش گروه بین الملل به نقل از پرس تی‌وی، عربستان سعودی در ادامه حملات هوایی خود به یمن، چند منطقه را در غرب این کشور عربی بمباران کرده است.

این بمباران در حالی صورت گرفته است که نیروهای ارتش و مبارزان ائتلافی در حملات خود شماری از مزدوران سعودی را کشته‌اند.

 جنگنده های عربستان سعودی در حمله اخیر این کشور به یمن، شهر الموخا در استان تعز، هریب القرامیش در استان مآرب و یک شهرستان دیگر در استان صنعا را که در مجاورت مآرب قرار داشت، هدف قرار دادند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند در بمباران القرامیش تعدادی از شهروندان کشته شده‌اند اگرچه شمار دقیق تلفات عنوان نشده است.

این در حالی است که نیروهای یمن و مبارزان کمیته‌های مردمی روز جمعه محل تجمع مزدوران سعودی را در مآرب هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، در این حملات ده‌ها مزدور سعودی کشته شده‌اند.

منابع خبری پیش از این در ماه جاری میلادی گزارش دادند در حملات مزدوران سعودی به چند ساختمان مسکونی در منطقه ماتون در استان جوف یمن، سه کودک جان باختند.

عربستان سعودی از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به  منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله یمن حملات هوایی خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرده است.

به گفته منابع داخلی یمن، در حملات ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از 9 هزار و 400 نفر کشته و دست کم 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *