رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اردوهای راهیان نور غرب کشور از ۲۶ تیر

5:45 - 18 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۷۰۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور از آغاز اردوهای راهیان نور از ۲۶ تیرماه در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور خبر داد.
اردوهای راهیان نور غرب کشور از ۲۶ تیربه گزارش گروه سیاسی ، سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور شعار امسال اردوهای راهیان نور را « ما آماده ایم » عنوان کرد و افزود: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب در چهار استان ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برپا می شود.

وی با بیان اینکه این چهار استان 26 یادمان دارند، گفت:‌ سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر از این یادمان ها بازدید کردند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه آغاز اردوهای راهیان نور همه ساله از غرب کشورانجام می شود، افزود: امسال برپایی اردوهای راهیان نور دهم اردیبهشت از منطقه بازی دراز آغاز شد و اوج این سفرها از 26 تیرماه همزمان با عملیات کربلا 2 آغاز و تا روز عرفه در شهریور ماه ادامه دارد.

وی درباره ویژگی مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اذعان داشت: ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی علاوه بر دوران دفاع مقدس قبل و بعد از جنگ تحمیلی هم درگیر ضد انقلاب بودند. وی گفت: هدف از رفتن مردم به مناطق عملیاتی غرب و شمال غربی، آشنا شدن آنها با مجاهدت های خاموش ساکنان آن است که در آبادانی این مناطق تاثیر گذار است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: بسیاری از هموطنان ما در این مناطق اهل سنت هستند که خود این موضوع باعث تقریب مذاهب شده است.

سردار کارگر تصریح کرد: برای اعزام اردوهای راهیان نور تمام دستگاه ها مسئولیت دارند ولی یکی از مهمترین دستگاه ها بسیج است و مردم میتوانند بصورت شخصی نیز از این مناطق بازدید کنند. وی افزود: افرادی که قصد سفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب را دارند می توانند به شهرداری ها، پایگاههای بسیج، اقشار بسیج، دانشگاه ها و مدارس اردوهای راهیان نور مراجعه کنند.

وی به فعالیت قرارگاه های دانشجویی، دانش آموزی، فرهنگی و قرارگاه رسانه راهیان نور اشاره کرد و گفت: البته تمام نیروهای مسلح نیز قرارگاه راهیان نور را دارند و صدا و سیما و جهاد سازندگی نیز در اعزام ها شرکت می کنند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در اردوهای  راهیان نور  25 هزار راوی، 27 هزار خادم و 15 هزار مبلغ داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *