رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح+تصاویر

9:57 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۹۶۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عصر هشتمین روز تیر ماه امسال بود که حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.
-گروه سیاسی: عصر هشتمین روز تیر ماه امسال بود که حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند؛ در ادامه روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح را می خوانیم:

محمد حسین باقری سال 1339 در تهران به دنیا آمد.

سال 1352 و آن زمانی که سیزده چهارده سال سن داشت، برای مقابله با رژیم طاغوت وارد فعالیت های سیاسی و فرهنگی شد. 

بهمن سال 1357 با بازگشت امام خمینی (ره) به کشور، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. آن روزها محمد یک جوان 18 ساله بود که همراه با برادر بزرگترش "حسن" در مبارزات و تظاهرات شرکت می کرد. روز 21 بهمن به همراه حسن در پاکسازی کلانتری 14 تهران حضور داشت و روز بعدش یعنی 22 بهمن در پاکسازی پادگان عشرت آباد نقش آفرینی کرد. محمد چند مدت بعد به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و به نگهبانی از کاخ سعدآباد پرداخت و در ماموریت های حفاظت از پادگان ها نیز حضور داشت.

روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح+تصاویر

سال 1358 محمد دیپلم خود را کسب کرد و پس از شرکت در کنکور سراسری، تابستان به جهاد سازندگی استان تهران رفت و در شهریار و ورامین به فعالیت های جهادی پرداخت و مهرماه با قبولی در دانشگاه پلی تکنیک (امیرکبیر) تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد؛ آبان همان سال با تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، وی نیز به جمع آن دانشجویان پیوست.

روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح+تصاویر

یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب، دانشگاهها برای انقلاب فرهنگی تعطیل شد. این تعطیلی موجب شد تا محمد به سراغ سپاه برود و لباس سبز پاسداری را در تابستان سال 1359 بر تن کند؛ چند ماه از سبزپوشی محمد نگذشته بود که جنگ آغاز شد و دشمن بعثی به مرزهای ایران تجاوز کرد. برادر بزرگترش حسن در جبهه ها و در پادگان گلف حضور داشت. او نیز راهی خوزستان شد تا بتواند در دفاع از میهن اسلامی نقشی ایفا کند. محمد به دلیل استعدادی که داشت ابتدا به عنوان نیروی عملیات و سپس به واحد اطلاعات لشکرها رفت.

بنی صدر عزل شده بود و گشایشی در جبهه ها به وجود آمده بود اما محمد در نخستین عملیات بزرگ رزمندگان پس از عزل بنی صدر در مهر ماه 1360 که منجر به شکست حصر آبادان شد، حضور نداشت. این تنها عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود که محمد در جبهه ها نبود.

سال 1364 و در آستانه عملیات بزرگ والفجر 8، محمد باقری فرمانده اطلاعات قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) شد. پس از پایان جنگ به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و در رسته اطلاعات به فعالیت های خود ادامه داد.

روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح+تصاویر

سال 1370 سردار باقری در راس هیاتی که احمد کاظمی نیز با آنها بود به کشور سریلانکا رفت؛ باقری می گوید وقتی در آن سفر کاظمی را فاتح خرمشهر معرفی کردیم، هیات نظامی سریلانکا به دور احمد حلقه زده بودند و از او دور نمی شدند.

سال 1386 در حالی که معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بود به عنوان معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) برگزیده شد.

روزشمار زندگی رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح+تصاویر

سردار محمد باقری در سال 1388 به درجه سرلشکری نائل و به عنوان رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح انتخاب شد.

و چند روز پیش در تیر ماه سال 1395، سرلشکر محمد حسین باقری از سوی حضرت آیت الله خامنه ای  فرمانده معظم کل قوا به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *