رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اظهار نظر من درباره نامه رئیس جمهور به رهبری ناقص منتشر شده است

6:00 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۱۹۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه در رسانه های خبری پیرامون اینکه بنده گفته ام روحانی زیر بار اجرای طرح امر به معروف ونهی از منکر نمی رود ناقص است و بنده تنها تاکید کرده ام که دولت باید در این حیطه حضور فعالی داشته باشد.
علی اصغری//آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری درگفت و گو با خبرنگار سیاسی پیرامون اخبار منتشر شده درباره اظهاراتش مبنی بر اینکه رئیس جمهور در نامه ای به رهبرانقلاب نسبت به طرح امر به معروف ونهی از منکر انتقاد کرده و گفته آن را اجرا نمی کنم، اظهار کرد: بنده این نقل قول را که از طرف من در رسانه های مختلف و فضای مجازی  منتشر شده تکذیب می کنم و این موضوع صحت ندارد و نقل درستی صورت نگرفته است.

وی افزود: اصل این قضیه پیرامون این موضوع در 20خرداد سال 94 قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تصویب درمجلس فرآیند قانونی آن از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت از این رو علی القاعده این قانون باید طبق روال عادی برای اجرا از سوی رئیس جمهور ابلاغ می شد که این موضوع نیز طبق قانون از سوی آقای روحانی صورت گرفت و وی قانون امر به معروف و نهی از منکر را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ستادی پیرامون اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از ائمه جمعه ریاست این ستاد را بر عهده دارد و وزرای برخی از وزارت خانه ها از جمله آموزش و پرورش، علوم، کشور، ارتباطات و اطلاعات  نیز در این ستاد به همراه فرماندهان سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، دادستان کل کشور و دو نفر از مجتهدین واجدالشرایط که از سوی حوزه علمیه قم معرفی شدند در این ستاد مشغول به فعالیت هستند.

کعبی با بیان اینکه عضویت وزرا در این ستاد قائم به شخص است ونمی توانند نماینده ای را به عنوان جایگزین در این جلسات معرفی کنند تأکید کرد: در حال حاضر این قانون باید برای اجرایی شدن در دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد و همانطور که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد در جامعه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه وزرای عضو ستاد جزو  کابینه هستند، خاطر نشان کرد: آقای روحانی پیرامون فرآیند تصویب این قانون درمجلس نامه ای را به مقام معظم رهبری نوشتند و مقام معظم رهبری نیز برای بررسی بیشتر این قانون را به هیات مشورتی حل اختلاف قوا واگذار کردند و این هیات نظر مجلس را درباره اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب کرد و تأکید کرد این قانون باید اجرایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در  حال حاضر این قانون اجرایی شده و دولت و رئیس جمهور زیر بار اجرای آن رفته است اما طبق انتظار وزرا در جلسه های اندکی که این ستاد تشکیل داده حضور فعالی نداشتند.

کعبی تصریح کرد: ما انتظار داریم که وزرا حضور فعالی را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشنداز این رو آنچه در رسانه های خبری پیرامون اینکه بنده گفته ام روحانی زیر بار اجرای طرح امر به معروف ونهی از منکر نمی رود ناقص است و بنده تنها تاکید کرده ام که دولت باید در این حیطه حضور فعالی داشته باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *