چرایی خشم ضد انقلاب از ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان

10:21 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۹۹۳
بی‌بی‌سی رسانه سلطنتی انگلیسی‌ها که پیش از انتخابات پنجمین دوره خبرگان، پرچمدار تخریب و ترور شخصیت بزرگان و اعاظمی همچون آیت‌الله جنتی بود، پس از انتشار خبر ریاست وی بر خبرگان پنجم، نتوانست عصبانیت و سرخوردگی خود را کتمان کند و انعکاس تحلیل‌های ساختگی و مغرضانه مخاطبان کذایی خود، را در دستور کار قرار داد.
چرایی خشم ضد انقلاب از ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگانگروه سیاسی: انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان در دوره پنجم، موجبات یاس و ناامیدی جبهه ضد انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورد؛ محافل سیاسی و رسانه‌ای ضد انقلاب که برای ممانعت از ورود این مجتهد استکبار ستیز تلاش مذبوحانه‌ای را پیش از انتخابات به کار بسته بودند، پس از اقدام انقلابی اعضای خبرگان در اعطاء رای خود به آیت‌الله جنتی برای ریاست، سرخورده شدند و به مانند همیشه در واکنش به تبعات تحلیل‌های اشتباه و وارونه خود رویکرد ایذائی و تخریبی در پیش گرفتند.

در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس خبرگان، رسانه‌های ضدانقلاب خارج نشین و همچنین یک طیف خاص سیاسی در داخل تلاش زیادی را مصروف کردند تا با شگردهای رسانه‌ای و پروپاگاندایی، مانع از راه یافتن انقلابیون اصیلی همچون حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح به مجلس خبرگان شوند تا از این طریق به خیال خود از این مجلس هویت زدایی کنند و بنیه انقلابی و ضداستکباری آن را تهی کنند.

سرخوردگی و عصبانیت بی بی سی

بی‌بی‌سی رسانه سلطنتی انگلیسی‌ها که پیش از انتخابات پنجمین دوره خبرگان، پرچمدار تخریب و ترور شخصیت بزرگان و اعاظمی همچون آیت‌الله جنتی بود، پس از انتشار خبر ریاست وی بر خبرگان پنجم، نتوانست عصبانیت و سرخوردگی خود را کتمان کند و انعکاس تحلیل‌های ساختگی و مغرضانه مخاطبان کذایی خود، را در دستور کار قرار داد.

آشفتگی فکری و سازمانی حاکم بر جبهه ضد انقلاب


تحلیل منتشر شده در رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا پیرامون ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان نیز در نوع خود قابل توجه است؛ نویسنده این تحلیل که زمانی در زمره اصلاح طلبان افراطی بود در این تحلیل ضمن اذعان به آشفتگی فکری و سازمانی جبهه ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین، تصریح کرده است: "انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری توسط اکثریت اعضای این مجلس گویی برخی را شوکه کرده است؛ این شوک اگرچه ناموجه، ولی قابل فهم است. قابل فهم است برای این که افرادی همیشه آرزوهای خود را واقعیت می‌پندارند و یک اصل تنظیم کننده برای خود پرورانده‌اند که مطابق آن:من این آرزوها را دارم، پس آنها عین واقعیت هستند".

در تحلیل منتشره دروبسایت رادیو فردا آمده است: آرزوی 37 ساله سرنگونی جمهوری اسلامی یک نمونه خوب این مدعا است. بسیاری از افراد و گروه‌های آرزو کننده در طی 37 سال گذشته دائماً وعده داده‌اند که رژیم به پایان تاریخی خود رسیده و به زودی- مثلاً ظرف 6 ماه تا یک سال آینده- سرنگون خواهد شد. اما رژیم 37 سال به بقای خود ادامه داده و آرزوکنندگان هیچ گاه به این پرسش نیندیشیده و بدان پاسخ موجهی نداده‌اند که علل و دلایل بقای رژیم جمهوری اسلامی چه بوده و چه هست؟

در تحلیل رادیو فردا تصریح شده بود که "در سال‌های گذشته هیچ کس بیش از دبیر شورای نگهبان، انقلابی‌تر و همراه‌تر با سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی نبوده است. از این رو رأی به احمد جنتی در مجلسی که بیشتر نمایندگان آن از نظر فکری به رهبر جمهوری اسلامی نزدیک هستند، چندان دور از ذهن نیست".

گزارش رسانه‌های غربی از پیروزی روحانی مخالف غرب

اما علاوه بر رسانه‌های ضد انقلاب، رسانه‌های دشمنان خارجی انقلاب اسلامی نیز در قبال انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان، واکنشی از سر عداوت و عناد صورت دادند؛ خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: احمد جنتی روحانی مخالف غرب است و انتخاب او نشانه تسلط جریان همسو با وی در مجلس خبرگان است.

آسوشیتدپرس هم یادآور شد: این انتخاب نشان داد جناح مخالف غرب در ایران همچنان قدرت اصلی را در سیاست دارند. رهبر عالی ایران پیش از این خواستار حفظ هویت انقلابی و اسلامی خبرگان شده بود.

اما واکنش‌ غربی‌ها در قبال انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان پنجم تنها به رسانه‌های تحت مدیریت آن‌ها منحصر نماند؛ بلکه این موضوع در برخی محافل سیاسی و بررسی استراتژیک غربی‌ها نیز مورد واکاوی قرار گرفت؛«الیوت آبرامز» تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به انتخاب آیت‌الله احمد جنتی به ریاست مجلس خبرگان، طی یادداشتی، خط تحلیلی محافل سیاسی و رسانه ای غربی مبنی بر دو قطبی نشان دادن حاکمیت ایران را پی گرفت و نوشت:«توافق هسته‌ای چه در عملکرد داخلی و چه در عملکرد خارجی ایران، هیچ میانه‌روی‌ای را منجر نشده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *