رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گرانفروشی رکوردار تخلف /جریمه 4 میلیارد ریالی برای گرانفروشی

12:05 - 28 آبان 1393
کد خبر: ۱۷۳۵۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از 651 مورد گرانفروشی از سوی واحدهای صنفی سطح استان در سال جاری خبرداد و گفت: برای این میزان تخلف 4 میلیارد و 683 میلیون و 293 هزار ریال جریمه صادر شده است.

: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از 651 مورد گرانفروشی از سوی واحدهای صنفی سطح استان در سال جاری خبرداد و گفت: برای این میزان تخلف 4 میلیارد و 683 میلیون و 293 هزار ریال جریمه صادر شده است.

به گزارش ،سید محمد مهدی مهاجریان مقدم مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجعی است که وظیفه اصلی آن رسیدگی و صدور حکم و اجرای احکام راجع به تخلفات اقتصادی است.
وی گرانفروشی را بالاترین تخلف در سطح استان ذکر کرد و گفت: این تخلف بالاترین محکومیت را با 38 درصد به خود اختصاص داده است.
وی همچنین در این راستا از پلمپ 28 مورد واحدهای صنفی و غیر صنفی در سال جاری خبرداد که منجر به تعطیلی آن واحدهای صنفی شده است.
جریمه بیش از 400 میلیون ریالی قاچاق مواد دخانی
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ، عمده ترین قاچاق کالا این استان در سال جاری را قاچاق مواد دخانی (سیگار) لوازم آرایشی و موتور سیکلت اعلام کرد و گفت: برای این میزان قاچاق محکومیت 403 میلیون و 755 هزار ریال صادر شد.
وی مجموع کل پرونده های تشکیل شده دراداره کل تعزیرات حکومتی استان را 2 هزار و 492 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد در سالجاری یک هزار و 979 مورد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مهاجریان مقدم ، قاچاق کالا و ارز را 150 پرونده، بهداشتی و درمانی را 363 مورد اعلام کرد وگفت: برای این تعداد اقلام در سال جاری 12 میلیارد و 421 میلیون و 691 هزار ریال میزان محکومیت صادر شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یکی دیگر از عمده ترین تخلفات واحدهای صنفی دراستان را مربوط به عدم درج قیمت کالا ذکر کرد و افزود: عدم درج قیمت 26 درصداز کل پرونده های استان را شامل می شود.
وی از 765 مورد تخلف کالا در 7 ماهه امسال خبرداد و گفت: گرانفروشی 651 مورد ، عدم صدور فاکتور 302 مورد ، عرضه کالای غیر بهداشتی 122 مورد، تقلب 104 مورد ، عرضه خارج از شبکه 97 مورد و کم فروشی 76 مورداز جمله تخلفات سال جاری واحدهای صنفی استان است.
مهاجریان مقدم از 7 مورد تخلف ایجاد موسسات غیر مجاز بهداشتی طی امسال خبرداد و افزود: دراین رابطه ایجاد موسسات درمانی غیر مجاز شامل دندانپزشکی سنتی چند مورد شناسایی شده و احکام لازم برای آنها صادر شده است.
وی همچنین یکی دیگر از تخلفات موسسات بهداشتی را عدم حضور مسئول فنی در داروخانه ها نام برد که تا پایان مهرماه امسال 7 مورد شناسایی شده است.
مهاجریان مقدم تولید مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی بدون حضور مسئول فنی 2 مورد، عدم رعایت مقرارت بهداشت محیطی از سوی تولیدکنندگان 4 مورد و گرانفروشی تولیدکنندگان 2 موردرا از جمله تخلفات موسسات بهداشتی ذکر کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان میزان تخلفات صورت گرفته در زمینه فاکتور سازی دراستان را 4مورد اعلام کرد وگفت: برای این تعداد تخلف 150 میلیون و 718 هزار ریال جریمه صادر شده است.
وی با بیان اینکه دراین زمینه افرادی هستند که پرونده های جعلی صادر می کنند و باهماهنگی فروشنده اقدام به تهیه فاکتورهای جعلی می کنند تصریح کرد: این تخلف یک نوع تقلب و کلاهبرداری محسوب می شود که جریمه سنگینی به میزان 4 برابر میزان فاکتور کالا خریداری شده صادر می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از تشکیل 3 مورد پرونده دولتی ، موسسات و ادارات دولتی در سال جاری خبرداد و عمده ترین دلیل آن را در خصوص نحوه ارائه خدمات که منجر به برداشت مبالغی در قبال ارائه خدمات داشتند تشکیل پرونده شده و در حال رسیدگی است .
وی افزود: از این تعداد پرونده ، 2 مورد منجر به صدور رای و یک مورد در حال رسیدگی است.
مهاجریان مقدم مدت زمان متوسط رسیدگی به پرونده های استان را 12 روز اعلام کرد وگفت: این درحالی استکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در کشور 22 روز است.
مهاجریان مقدم در باره نظارت بر رستوران ها و اماکنی که اقدام به عرضه مواد غذایی می کنند، اظهارکرد: اداره کل تعزیرات نظارت بر این اماکن را با حساسیت ویژه ای انجام می دهد .
وی متولی اصلی نظارت بر رستوران ها را مرکز بهداشت اعلام کرد و گفت: مرکز بهداشت بایستی بازرسی های ویژه ای از این امکان انجام دهد و تخلفات را به اداره کل تعزیرات جهت رسیدگی گزارش دهد .
مهاجریان مقدم بیشترین تخلفات دراین واحدها را عدم رعایت مقرارت بهداشت محیطی ( فضای عرضه از لحاظ ساختمان، نیروها، سلامت فردی ) عرضه کالای بهداشتی اعلام کرد.
وی عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی 215 مورد و عرضه کالای غیر بهداشتی 122 مورد تا پایان مهرماه امسال ذکر کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در رابطه با تخلفات کارخانجات و کارگاه های تولید نیز گفت: عدم رعایت مقررات بهداشتی و تولید کالا برخلاف ضوابط از جمله تخلفات کارخانجات تولیدی است که درصورت رعایت نکردن برخورد قانونی خواهد شد.
مهاجریان مقدم گفت: در حال حاضر از مجموع 8 شهرستان استان خراسان شمالی 3 شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین اداره تعزیرات حکومتی مستقر دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان های گرمه ، جاجرم و مانه سملقان نیز دارای نمایندگی این اداره کل هستند، افزود: نمایندگان اداره کل هفتگی به نمایندگی های مستقر دراین شهرستان ها مراجعه می کنند وبه پرونده ها رسیدگی می کنند.
وی ادامه داد: درحالی که در حال حاضر شهرستان های چون راز وجرگلان و فاروج فاقد اداره یا نمایندگی تعزیرات حکومتی هستند.
مهاجریان مقدم دلایل اصلی آن را جدید التاسیس بودن برخی شهرها عنوان کرد و اظهار کرد: بخاطر اینکه این شهرستان ها در چارت تشکیلات اداره کل پیش بینی نشده و ایجاد اداره درآن شهرستان ها امکان پذیر نبوده است .
وی یکی دیگر از دلایل ایجاد نکردن اداره یا نمایندگی این اداره کل در شهرستان ها را تعداد اندک واحدهای صنفی و پرونده های متشکله در این شهرستانها بیان کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *