خواسته ای که با پاسخ منفی فرمانده کل قوا مواجه شد/جانفشانی‌های مجاهدان لشکر فاطمیون

14:08 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۴۶۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
«بنده به شما افتخار می‌کنم» این جمله‌ای بود که در پایان دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم افغان از لسان معظم‌له بیان شد و قوت قلبی بود برای مادران و پدران و همسران شهدایی که با صبر خود در جهاد عزیزانشان شریک شده‌اند.
روایت میزان از دیدار پر مهر و عطوفت خانواده شهدای مدافع حرم افغان با رهبر انقلابگروه سیاسی: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، اخیرا فیلمی از دیدار عیدانه جمعی از خانواده های شهدای افغانستانی مدافع حرم لشکر فاطمیون با رهبر انقلاب را که در روز 8 فروردین برگزار شد، بر روی خروجی خود قرار داده است.

فیلمی  که از دیدار صمیمی خانواده شهدای مدافع حرم افغان با رهبر انقلاب حکایت می‌کند و نمایانگرعمق ارادت و ایثار آنهاست؛ خانواده‌هایی که اگر چه ملیت و قومیتی متفاوت با ما ایرانی‌ها دارند اما ارزش‌های دینی شان شبیه ماست؛ و چه حَبل و ریسمانی متین‌تر، استوارتر و سدیدتر از ارزش های دینی که جهان بینی یکسانی به ما و برادران افغان داده است؛ جهان بینی‌ای که ظلم را نفی می کند و سکوت در برابر ظالم را تقبیح؛ جهان بینی‌ای که برای جهاد و رَحل، صدا بر می آورد و مومنان و جهادگران را به یاری دین خدا فرا می خواند و چه حلاوتی دارد یاریگری دین خدا در فرسنگ ها دورتر از خانه و کاشانه و مقابله و مبارزه با تکفیری‌هایی که برای پیشبرد اغراض شوم صهیونیسم و استکبار همقسم شده اند و تا بُن دندان تحت حمایت مرتجعین سعودی هستند.

افتخار رهبر انقلاب به خانواده شهدای مدافع حرم افغان

 
«بنده به شما افتخار می‌کنم» این جمله‌ای بود که در پایان دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم افغان از لسان معظم له بیان شد و قوت قلبی بود برای مادران و پدران و همسران شهدایی که با صبر خود در جهاد عزیزانشان شریک شده‌اند.

در ابتدای دیدار، مادر یکی از شهدای افغان، از نحوه شهادت پسرش می‌گوید؛ از این می گوید که پسرش همچون اربابش حسین بن علی(ع) بی سر بود و همچون عباس بن علی(ع) هنگام جرعه نوشی از باده شهادت، دستی در بدن نداشت؛ پسری که در پنجم محرم به فیض شهادت نائل شده بود و شاید این برای مادر حُسن تقارنی بود.

«به مادرت نمی‌گویم»

در ادامه این دیدار صمیمانه، یکی از جوانان افغان که پدرش دو سال پیش در نبرد با تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسیده بود و برادرش نیز هم اکنون در منطقه نبرد حاضر است، از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد که رضایت مادرش را برای اعزام او جلب کند؛ جوان افغان که برای شهادت و وصل پدر شوق فراوان داشت می‌دانست که مادر سخن حضرت آقا را به دیده منت می‌پذیرد؛ اما رهبری این درخواست جوان افغان را نپذیرفتند و خطاب به او گفتند:« به مادرت نمی‌گویم».

روایت میزان از دیدار پر مهر و عطوفت خانواده شهدای مدافع حرم افغان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در ادامه این دیدار خطاب به خانواده شهدای افغان، گفتند:«شهدایی که در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت می‌رسند یک امتیاز و رجحان دارند؛ فرزندان شما جان خود را سپر قرار دادند تا دست بدخواهان و خبیثان به حرم اهل بیت نرسد، لذا شان این‌ها بسیار بالاست؛ البته برای شما پدران و مادران همسران و فرزندان سخت است اما این سختی را برای خدای متعال تحمل می‌کنید».

روایت میزان از دیدار پر مهر و عطوفت خانواده شهدای مدافع حرم افغان با رهبر انقلاب 

اما فضای پر مهر و عطوفت دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم افغان، برای کسانیکه اخبار رسانه‌های بیگانه را رصد می‌کنند، حائز نکات قابل تاملی بود.

تلاش مذبوحانه رسانه‌های معاند برای تضعیف جبهه مقاومت

بیش از چند ماه است که رسانه‌های معاند در راستای پروژه تضعیف جبهه مقاومت و مجاهدان نستوه این جبهه، خط  خبری خاصی را دنبال کرده‌اند؛ این رسانه‌ها با پرچمداری بنگاه خبرپراکنی انگلیس یعنی بی‌بی‌سی، درصدند چنین القاء کنند که مجاهدان افغان با زور و اجبار روانه سوریه می‌شوند.    

چندی پیش شبکه بی بی سی وابسته به دربار سلطنتی انگلیس، مستندی را پیرامون مسائل و مشکلات افغان‌هایی که  در اردوگاه‌های اروپایی منتظر صدور مجوز ورود به این قاره بودند، پخش کرد؛ در این مستند مصاحبه شوندگان مدعی بودند از سوی واحدهای نظامی ایران با زور و تطمیع عازم سوریه شدند و از آنجا با خیل پناهجویان به سمت اروپا فرار کردند.

بی بی سی و عناد با شهدای مدافع حرم

همچنین بی بی سی، مصوبه اخیر مجلس مبنی بر صدور مجوز برای دولت جهت اعطای تابعیت ایرانی به خانواده شهدای غیر ایرانی را دستمایه پروپاگاندای تخریبی خود قرار داد و علت تصویب این طرح و دایره شمول آن را افاغنه‌ای دانست که به سوریه اعزام شده‌اند.

از منظر بی بی سی، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با این مصوبه، افغان‌ها را جهت حضور در جبهه سوریه و نبرد با تکفیری‌ها ترغیب کند؛ اما نکته قابل ذکر که در این تفسیر به رای و یکجانبه گرایی  بنگاه خبر پراکنی روباه پیر استعمار مغفول ماند، قیود و شروط  و زمان اجرای  مصوبه مزبور است؛ اولاٌ مصوبه مزبوردر صورت تایید شورای نگهبان، یک سال دیگر اجرایی می شود و ثانیا اینکه فلسفه وجودی این مصوبه سروسامان دادن به وضعیت خانواده آن دسته از خارجی های مقیم ایران است که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند؛ بنابراین اینکه رسانه معلوم‌الحالی همچون بی بی سی این مصوبه مجلس را به بحث افغان‌های مدافع حرم ربط می دهد، صرفا یک شیطنت رسانه‌ای است که البته در راستای منافع و مطامع دوّل مستکبر و مرتجع متبوع بی بی سی است.

اما دروغ پراکنی بی بی سی در مورد مجاهدان افغان به استناد مصاحبه با یک یا دو پناهجو که در سخت ترین شرایط ایجاد شده از جانب اروپایی‌های میزبان به سر می‌برند، در شرایطی است که افغان‌های مسلمان زخم خورده از تکفیری‌ها( از نوع طالبانی‌اش) با میل و رغبت خود و بنا به اعتقادات مذهبی‌شان برای دفاع از حرم آل الله و کمک مستشاری به نیروهای سوری عازم این کشور شده‌اند و انتشار فیلم دیدارعیدانه خانواده آن ها با رهبر معظم انقلاب نیز گواه اخلاص و ایثار این شهداء و خانواده صبور آن‌هاست.

طی یکی دو سال اخیر با بازگشت اولین پیکرهای شهدای افغان مدافع حرم تیپ فاطمیون، تعدادی زیادی از جوانان افغانستانی برای رفتن به سوریه اعلام آمادگی کردند؛همین امر موجب شد که مدتی بعد تیپ فاطمیون به لشکر ارتقا یابد. «فاطمیون» امروز در مبارزه با تکفیری‌ها در صف نخست جنگ ایستاده‌ است.

جانفشانی‌های مجاهدان لشکر فاطمیون

اما نگاهی گذرا به اظهارات و مصاحبه‌های اعضای لشکر فاطمیون که در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می دهد که اعضای افغان این لشکر برمبنای تفکری اعتقادی و مکتبی و برای حفاظت و حراست از اسلام راستین به سوریه عزیمت کرده‌اند و شایعات و شائبات مضحکی همچون دریافت حقوق‌های کلان و جنگیدن برای دریافت تابعیت ایرانی به هیچ وجه با معیارها و اصول این مجاهدان فی سبیل الله سازگار نیست.

هسته‌ اولیه‌ شکل‌گیری تیپ فاطمیون، تعدادی از بچه‌های افغانستانی بودند که به آن‌ها سپاه محمد(ص) می‌گفتند. این گروه در افغانستان علیه شوروی می‌جنگیدند و نیروهایی بودند که از انقلاب اسلامی ایران نیز حمایت می‌کردند و به‌ نوعی نیروهای امام خمینی(ره) محسوب می‌شدند و در جنگ با طالبان نیز حضور داشتند.

پس از شروع جنگ سوریه به واسطه آتش افروزی غربی‌ها و دلارهای نفتی سعودی‌ها و نقش‌آفرینی تروریست های تکفیری، اعضای سپاه محمد(ص) از مسئولان نظامی جمهوری اسلامی خواستند تا آن ها را برای دفاع از حرم آل الله و کمک به مردم مظلوم سوریه سازمان‌دهی کنند.

اما جهد و تقلای مذبوحانه گردانندگان بی بی سی برای القاء این دروغ که افغان های ساکن ایران به زور و اجبار به سمت جبهه نبرد در سوریه گسیل داشته می شوند، در شرایطی است که چنین اقدامی در عالم واقع از سوی عربستان سعودی انجام می گیرد و بنابر گزارشاتی که در محافل رسانه‌ای و سیاسی افغانستان سروصدای زیادی به پا کرده، افغان‌های مهاجر در عربستان  به زور و اجبار از سوی مسئولان سعودی به جنگ با مردم مظلوم یمن می‌روند. 

لازم به ذکر است، بی بی سی و سایر رسانه‌های معاند در راستای دروغ پراکنی‌های خود برای تضعیف جبهه مقاومت، چندی پیش با انتشار چند تصویر آرشیوی مدعی شدند جوانان سوری رغبتی به جنگ ندارند و تعیش و بزم را به رزم و جهاد ترجیح می‌دهند؛ حال آنکه بخش اعظم دفاع از سوریه و جریان مقاومت در این کشور بر دوش جوانان سوری است و بسیاری از جوانان سوری در قالب ارتش و بسیاری دیگر در قالب نهادهای مردمی مشغول نبرد سنگین با تروریست‌های تکفیری هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *