ترویج سبک زندگی اسلامی جامعه را به تحقق اهداف بعثت نزدیک تر می کند

1:20 - 18 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۰۰۳۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی جامعه را به تحقق اهداف بعثت نبی مکرم اسلام(ص) نزدیک تر می کند.
ترویج سبک زندگی اسلامی جامعه را به تحقق اهداف بعثت نزدیک تر می کندبه گزارش گروه سیاسی ،آیت الله رضا استادی در آیین جشن عید مبعث در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم اظهار کرد: هدف از بعثت رسول خدا(ص) پاک شدن انسان ها بوده است، از این رو خداوند پیامبر را برای تزکیه جامعه مبعوث کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر جامعه اسلامی به ارزش ها و اصول اخلاقی پایبندی بیشتری داشته باشد، اهداف و آرمان های الهی از فرستادن پیامبر بیشتر محقق می شود، بیان کرد: در صورتی که جامعه از پاکی، تهذیب نفس و پایبندی به مبانی فاصله بگیرد، این امر حاکی از آن است که هدف بعثت رسول خدا تحقق پیدا نکرده است.

استادی گفت: همه مسلمانان و شیعیان باید بدانند که اگر همه عبادات و دستورات الهی را در ظاهر انجام دهند، ولی در باطن آنها هیچ تاثیری نگذارد، به هیچ وجه هدف بعثت پیامبر و تلاش ها و رنج هایی که در راستای اصلاح جامعه انجام گرفته، محقق نشده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه، تصریح کرد: هر چند زندگی کردن مانند اهل بیت(ع) کار دشواری است، ولی سبک زندگی اسلامی به مفهوم این است که ما سبک زندگی خود را شبیه زندگی این بزرگان کنیم.

استادی با تاکید بر اینکه میزان سنجش عمل و رفتار ما باید سیره بزرگان دین باشد، افزود: در کتاب ها و آثار مختلفی که از جانب علمای شیعه و سنی به رشته تحریر درآمده، مطالبی راجع به سیره زندگی پیامبر اسلام(ص) نوشته شده است، لذا باید با مطالعه و سپس تامل در آن سبک زندگی خود را مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که مسیر زندگی ما با مسیری که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در آن قرار داشتند، تفاوت داشته باشد، باید در پیروی خود از این بزرگان تردید کنیم.

استادی همچنین با ذکر چند مورد از ویژگی های یک انسان مومن و پیرو واقعی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) که در متون گوناگون دینی به آن اشاره شده است گفت: از مهمترین مشخصه های یک مومن حقیقی و واقعی این است که همان گونه که در پیشگاه همگان به مسائل اعتقادی و ارزشی پایبندی زیادی از خود نشان می دهد، در خلوت که جز او و خدا کس دیگری نیست، نیز ایمان خود را حفظ کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *