ولایتی: همكاری ایران با اتحادیه اروپا برای دستیابی به صلح در منطقه دارای اهمیت است

20:10 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۵۴۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همكاری ایران با اتحادیه اروپا و بلژیك علیه تروریسم و دستیابی به صلح و ثبات منطقه‌ای دارای اهمیت است.
به گزارش گروه سیاسی ، علی اكبر ولایتی عصر امروز -چهارشنبه- در دیدار كریستین دوفرین رییس مجلس سنای بلژیك افزود: دو كشور علاوه بر روابط سیاسی می‌توانند در حوزه اقتصادی نیز روابط خوبی داشته باشند .

رییس مركز تحقیقات استراتژیك یادآور شد: متاسفانه برخی كشورهای غربی با همكاری كشورهای مرتجع منطقه با بهانه‌های واهی دولت قانونی سوریه را بیش از 5 سال مورد حمله قرار دادند و امروز حدود 80 كشور دنیا و حتی بعضی كشورهای اروپایی در منطقه به عنوان تروریسم حضور دارند.
وی ادامه داد: باید برای مقابله با این رویداد كه می‌تواند كشورهای حامی تروریسم را نیز مورد تهدید قرار دهد، تلاش كرد.

ولایتی در ادامه این دیدار یادآور شد: ما و اروپا می توانیم با هر گونه تروریسم در منطقه بدون دسته بندی خاص و مضحك تروریست میانه رو و تندرو مبارزه كنیم.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك اضافه كرد: ما می توانیم علیه هر كس كه اسلحه به دست گرفته و بر علیه مردم مظلوم منطقه و از جمله سوریه جنایت می كند مبارزه كنیم.

وی گفت: دو سال پیش انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شد و بشار اسد رییس جمهور قانونی این كشور با رای مردم دوباره انتخاب شد و تا پایان دوره 7ساله وی 5 سال باقیمانده است.

ولایتی افزود: بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و هر زمان اروپایی ها این موضوع را پذیرفتند می توان در مورد دیگر مسایل گفت و گو كرد.

رییس مركز تحقیقات استراتژیك یادآور شد: چند هفته پیش انتخابات پارلمانی در سوریه برگزار شد و با رای مردم نمایندگان انتخاب شدند و اینها موضوعات مهمی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *