رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا به دنبال به حداقل رساندن توان دفاعی ماست

18:10 - 27 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۶۶۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به شعار برجام 2 و 3 توسط غرب، گفت: آمریکا به دنبال به حداقل رساندن توان دفاعی ما است
آمریکا به دنبال به حداقل رساندن توان دفاعی ماست

به گزارش گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در یادواره سردار شهید آقاجمال طباطبایی در شهرضا با بیان این‌که لیله‌الرغائب یکی از سه شب با عظمت سال است، اظهار کرد: امشب شبی است که عظمتش با شب بعثت پیامبر(ص) برابری می‌کند و امیدوارم بهترین‌هایی که خداوند برای بهترین‌های هستی می‌فرستد، نصیب ما شود.

وی افزود: عملیات کربلای 4 عملیات مهمی بود اما متأسفانه برخی از منافقان نقشه عملیات را در اختیار صدام قرار دادند، لذا دشمن در تمام مسیر عملیات با تیربار بچه‌ها را هدف می‌گرفت و بسیاری از رزمندگان در همان مسیر شهید شدند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان این‌که دفاع مقدس ما گنجینه با عظمتی است که بسیاری از ارزش‌های آن کشف نشده است، خاطرنشان کرد: یکی از معجزاتی که من در طول 8 سال دفاع مقدس دیدم اصابت بمب از هواپیمای دشمن در کنار رزمندگان و عمل نکردن آن بود.

طالب‌پور با اشاره به لزوم توجه جوانان و نسل جدید انقلاب به گنجینه دفاع مقدس، گفت: یکی از افتخارات ما این است که در تمام 8 سال جنگ تحمیلی مردم ما حضور داشتند و 52 درصد از شهدای ما از نیروهای مردمی هستند که این در دنیا سابقه ندارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی امام (ره) در زمینه لزوم تشکیل بسیج مردمی پیش از شروع جنگ تحمیلی، اظهار کرد: از دیگر افتخارات ما این است که بیش از 22 هزار شهید دانش‌آموز داریم که در اوج جوانی به سمت جبهه‌ها شتافتند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف افزود: نه تنها امام(ره) انقلاب کردند، بلکه مردم را تغییر دادند.

طالب‌پور با بیان این‌که سردار شهید آقاجمال طباطبایی یکی از شخصیت‌های ناشناخته دفاع مقدس است، تصریح کرد: تواضع آقاجمال اجازه نمی‌داد خودش را مطرح کند و حتی در همان دوران دفاع مقدس هم مظلوم بود.

وی با بیان این‌که شهید طباطبایی یک انسان مؤمن بود، خاطرنشان کرد: وی در عین مهربانی فرد بسیار جدی بود و وجود مجروحیت شدید بچه‌ها را رها نکرد و به منطقه برگشت و با وجود اینکه یک طرف بدنش فلج بود، عملیات را فرماندهی می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به دقت شهید طباطبایی در عملیات‌ها، گفت: کم‌تر عملیاتی در کارنامه ایشان موجود است که پیروزی حداکثری و تلفات حداقلی در آن مشاهده نمی‌شد و این ناشی از قدرت ایمان او بود.

طالب‌پور با بیان این‌که ما در حال یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی با دشمن هستیم، گفت: برای مبارزه با دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی به امثال آقاجمال نیاز داریم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تسلیم شدن ایران و گرفتن روحیه مقاومت از ما، اظهار کرد: دشمن فهمیده است که تا وقتی‌که روحیه دفاع، جهاد و مقاومت در کشور ما وجود دارد نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با اشاره به شعار برجام 2 و 3 توسط غرب، گفت: آمریکا به دنبال به حداقل رساندن توان دفاعی ما است.

طالب پور ادامه داد: برخی در داخل جاهلانه یا عامدانه می‌گویند دوران موشکی گذشته است و این در حالی است که هنوز تحریم‌ها پابرجا است و حقوق بشر بهانه ی جدید غرب در برجام دیگری هست.

وی افزود: این حرف‌ها را دشمنان بیان می‌کنند و برخی در داخل آن را تکرار می‌کنند.

طالب‎پور در پایان با بیان اینکه کشوری که این‌همه دشمن دارد، عقلا باید از نظر نظامی قدرتمند باشد، گفت: اگر ما توان نظامی خود را افزایش ندهیم، یک کشور کوچک مانند بحرین که یک روز یکی از استان‌های ما بود، ما را تهدید به حمله می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *